قیمت درب upvc | عوامل تاثیر گذار بر قیمت درب upvc

قیمت درب upvc | عوامل تاثیر گذار بر قیمت درب upvc

برای تمامی افراد از ساختمان‌سازان بزرگ گرفته تا پروژه‌های کوچک و شخصی ، کیفیت و همچنین قیمت مصالح مصرفی بسیار اهمیت دارد . در این مقاله سعی داریم که دید درستی از قیمت درب upvc ، مشخصات مهم و تأثیرگذار بر قیمت و همچنین بررسی چند ویژگی مهم آن بپردازیم .

تاریخ
1400/04/02 2:06 PM
دسته
پنجره

ویژگی‌های درب upvc

درب‌های upvc ، در حال حاضر کامل‌ترین نوع درب برای ساختمان‌های مسکونی ، اداری ، تجاری و ... هستند .ویژگی‌های بسیاری باعث شده که این درب‌ها محبوبیت خاصی را در بین عموم یافت کنند . همچنین این درب‌ها نیازهای بسیار زیادی را از بشر برطرف کرده است . در ادامه چند ویژگی از درب upvc را بیان می‌کنیم.

کم‌مصرف بودن

بارزترین ویژگی موجود در درب‌های پی‌وی‌سی عتیق بودن است . این درب‌ها در برابر سرما ، گرما ، برودت و ... عایق عالی و بی‌نظیر هستند. درواقع در ب upvcاز اتلاف انرژی به‌شدت جلوگیری می‌کند . و طبق تحقیقات تا 50 درصد مصرف انرژی را در مصرف خانگی کاهش می‌دهد .همچنین مقاومت الکتریکی بسیار بالایی دارند و خطر برق‌گرفتگی را بسیار کاهش می‌دهد .
سکوت و آرامش

در ساختار درب‌های پی‌وی‌سی علاوه بر اینکه از پنجره دوجداره استفاده می‌کنند ، از درزگیرهای لاستیکی استفاده می‌شود. وجود این درزگیرها باعث می‌شود که این درب‌ها عایق در برابر صوت باشند و از انتشار آلودگی صوتی بسیار جلوگیری می‌کند.

درب یوپی‌وی‌سی

عوامل تأثیرگذار بر قیمت درب upvc

فاکتورهای مختلفی وجود دارند که بر قیمت نهایی درب upvc تأثیرگذار هستند . در اینجا مهم‌ترین عوامل را برای شما بررسی می‌کنیم :

نوع درب :

اولین و مهم‌ترین فاکتور در قیمت درب یو پی‌وی‌سی نوع درب می‌باشد . در بازار داخلی ایرانی سه نوع از درب‌های UPVC به نام های ترکیه‌ای ، ایرانی ، چینی موجود است.تفاوت قیمت در اینم انواع به دو عامل مهم بستگی دارد .اولین عامل نوع چارچوب است ، چارچوب درب‌های چینی ابزار ندارد اما چارچوب درب‌های ترکی ابزار خورده‌اند .
دومین عامل تأثیرگذار ، تفاوت لولاها در این نوع درب‌ها است . لولاهای درب‌های ترک از طرف داخلی قابل‌مشاهده است اما لولاهای درب‌های چینی از هیچ سمتی دیده نمی‌شوند . جالبت است بدانید لولاهایی که دیده نمی‌شوند امنیت کمتری نسبت به دیگر لولاها دارند . امنیت یکی از فاکتور های مهم برای انتخاب درب مناسب است و این عامل بسیار بر قیمت نهایی تأثیرگذار است .
ابعاد درب :

فاکتور بعدی که تأثیر مستقیم بر قیمت درب UPVC دارند ابعاد این محصول است . به‌طورکلی هرچه ابعاد سفارشی شما از ابعاد استاندارد درب بیشتر باشد ، افزایش قیمت نیز اتفاق می‌افتد. ابعاد استاندارد درب پی‌وی‌سی ، ارتفاع 210 سانتی‌متر و عرض 105 سانتی‌متر تعریف‌شده است .
شما می‌توانید سفارش تولید درب را با ابعاد دلخواه خود را داشته باشید . محدودیتی در این زمینه نخواهید داشت .
سازگاری:

درب‌های upvc در رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت تولید می‌شوند ، این ویژگی باعث می‌شود که بتوان این درب‌ها را با هر محیط و فضایی تطبیق داد . در انجام دکوراسیون ها و طراحی نما داخلی و خارجی بسیار راحت می‌توان از درب‌های upvc استفاده کرد .

درب upvc

برای اطلاع از انواع برند های درب upvc اینجا کلیک کنید .

روکش درب‌ :

عامل بعدی تأثیرگذار بر قیمت درب UPVC روکش این محصول است . روکش‌های بسیار متنوعی در حال حاضر موجود هستند که گاها برای مخاطبان انتخاب و تشخیص سخت خواهد شد . روکش‌های درب‌های یو پی‌وی‌سی به پنج دسته اصلی تقسیم می‌شوند : شیشه‌ای ، راش ، گردو ، PVC ، بلوط . گران‌قیمت‌ترین نوع روکش ، روکش شیشه‌ای است . با توجه به قیمت ، از بیشترین تا کمترین قیمت توضیح مختصری تدوین کرده‌ایم .
روکش شیشه‌ای :

این روکش، نوعی خاص از روکش درب است و معمولاً مشتریانی که این نوع روکش را انتخاب می‌کنند منحصربه‌فرد هستند . ترکیب درب‌های باروکش شیشه‌ای از MDF و شیشه ضد سرقت است . در این نوع ، مشتریان می‌توانند با استفاده از چاپ سیلک رنگ زیر شیشه و درواقع رنگ درب را طبق سلیقه خود تغییر دهند .
روکش‌های طبیعی گردو:

نوع بعدی روکش درب‌های UPVC روکش طبیعی گردو است . به دلیل طبیعی بودن هم بسیار شیک و جلوه بسیار خاصی دارند . به همین علت طبیعی بودن قیمت نسبتاً بالایی نسبت به دیگر انواع دارند .
روکش‌های راش نیز بعد از روکش گردو مطرح می‌شوند ، این روکش‌ها هم به دلیل نوع ساختار و ظاهری که دارند حس طبیعی بودن را به مخاطب القا می‌کند . چوب راش از دسته چوب‌های نیمه سنگین است و از چوب‌های در یک و دو برای تولید روکش استفاده می‌کنند و چوب‌های درجه سه را برای تولید الوار به کار می‌گیرند .

درب ضد سرقت

یراق‌آلات درب :

نوع ، جنس و کیفیت یراق‌آلات در تعیین قیمت بسیار تأثیرگذار است . زیرا اتصال اجزا اصلی درب توسط این یراق‌آلات صورت می‌گیرد . اگر جنس یراق‌آلات از کیفیت مرغوب برخوردار نباشد ، قطعاً شما هرچقدر برای دیگر اجزا درب UPVC هزینه کنید عملاً بی‌فایده است . از اصلی‌ترین یراق‌آلات قفل درب پی‌وی‌سی است که به هفت نوع مهم و اساسی تقسیم می‌شوند :

  1. تک قفل

  2. دو قفل

  3. نیمه مرکزی

  4. فقط آژیر دار

  5. قفل ساده

  6. زبانه مولتی کاله

  7. قفل گاوصندوقی

  8. قفل هوشمند (کارتی ، اثرانگشتی و ...)


استراکچر و زیرسازی درب UPVC :

عامل بعدی تأثیرگذار بر قیمت درب UPVC زیرسازی اصولی درب است . هرچه قدر ضخامت چارچوب درب ضد سرقت بیشتر باشد مقدار دیلم خور بودن درب کاهش پیدا می‌کند و امنیت و کیفیت درب افزایش خواهد یافت.چارچوب درب‌های ارزان‌قیمت ضخامت 1 میلی‌متر دارند . درب‌های متوسط دارای ضخامت 1.25 هستند و ضخامت درب پی‌وی‌سی درجه‌یک در ایران 1.5 میلی‌متر است .
پس قطعاً برای داشتن یک درب UPVC عالی ، باید به زیرسازی آن بسیار توجه داشته باشید .

قفل درب یوپی وی سی

اکسسوری درب UPVC :


عامل بعدی برای تعیین قیمت درب UPVC وسایل جانبی نصب‌شده بر روی درب UPVC است . که بیشتر آن به درخواست خود مشتری انجام می‌شود. اولین وسیله جانبی در درب‌های پی‌وی‌سی ، آستانه و یا پاخور استیل درب است . درب‌های پی‌وی‌سی به خاطر اینکه چارچوب آهنی دارند با رفت‌وآمد مداوم کثیف شده و نظافت آن سخت است . برای برطرف کردن این مشکل باید از آستانه استیل برای ورودی استفاده نمود که به‌راحتی و با یک دستمال ساده تمیز و براق می‌شود.
دومین اکسسوری مهم روکوب و توکوب ها هستند که معمولاً به دو دلیل خریداری می‌شوند . اولین دلیل برای زیبایی و داشتن جلوه خاص درب هست . به دودسته طرح دار و ساده تقسیم میشود که هرکدام قیمتی متفاوت دارند .

نحوه نصب درب upvc

یکی دیگر از فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت درب یوپی وی سی ، نحوه نصب استاندارد این درب ها می باشد. امروزه روش های زیادی برای نصب و اجرا درب یو پی وی سی موجود است . از رایج ترین نوع آن ها جوشکاری است که در این روش نصاب درب را از قسمت خارجی وارد چارچوب کرده و پس از اطمینان از تراز بودن چارچوب با درب اصلی ، نصاب به طور کامل درب را جوش می دهد.
روش بعدی نصب درب ها رول بولت کردن است . در این روش نیز پس از تراز کردن درب با چارچوب و چک کردن هماهنگی لولا های درب با دیوار ، سوراخ هایی مشخص شده ای بر روی دیوار برای اتصال رول بولت ها ایجاد می شود. انجام هر یک از روش های فوق نیاز به وسایل و ابزار های متفاوت دارد و همچنین نیاز به متخصص مربوط به خود را دارد. هر روش میزان مشخصی به قیمت درب پی وی سی اضافه می کند.

ساختار درب پی وی سی (PVC)

ساختار کلی درب پی وی سی از سه بخش اصلی تشکیل شده است که شامل کلاف داخلی و ساختار شبکه ای، روکش mdf و رو کش pvc است.

در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم:

  1. کلاف داخلی درب پی وی سی

  2. قالب درب پی وی سی از چهارچوب چوبی ساخته می شود که معمکولا داری قطر 3.5 سانتی متر در هر چهار طرف درب ایجاد شده است و در داخل حفره های و بخش های ان از شبکه بندی هانی کام استفاده می گردد.
  3. روکش mdf درب PVC

  4. ضخامت روکش mdf کلاف داخلی بین 3 میلیمتر تا 12 میلیمتر در نوسان است. کارایی درب ها با توجه به تغییر این عدد متفاوت خواهد بود. مثلا از ضخامت های بالای 6 میلیمتر برای درب ورودی آپارتمان استفاده می شود. اما نکته قابل توجه این است که این نوع درب باید سه لولا در چهارچوب داشته باشد تا بتواند وزن درب پی وی سی را تحمل کند.
    معمولا درب های پی وی سی دارای نقش و نگار های خاصی بر روی سطح ام دی اف خود هستند. برای این کار ابتدا طرح مورد نظر با استفاده از دستگاه cnc بر روی ام دی اف حک میشود و سپس اجازی درب به یک دیگر متصل شده و در نهایت برای اجرا روکش pvc ، درب را داخل دستگاه ممبران برده و بر روی آن روکش پی وی سی اعمال می شود.
    معمولا ضخامت های استفاده شده برای روکش پی وی سی 0.2 و 0.4 است. این عمل باید طوری صورت بگیرد که pvc در تمام قسمت های درب انجام شود و هیچ نقطه ای مانند شیار های طرح و یا نقاطی که زیاد در معرض دید نیستند هم از روکش پی وی سی برخوردار شوند. بعد از اتمام pvc طرح سی ان سی شده به طور کامل قابل رویت است.
  5. روکش درب PVC

  6. ترکیبات خاص شیمیایی که در این مواد وجود دارد باعث ضد آب و ضد رطوبت شدن این درب ها می شود. این درب ها با توجه به نوع ساخت و شرایط ایزوله ای که دارند و همچنین هماهنگی که با طراحی داخلی ساختمان ایجاد میکنند بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند به طوری که کمتر کسی از درب های آلومینیومی و یا نوع دیگر درب ها در طراحی داخلی ساختمان خود استفاده می کند.
    شکل ماده پی وی سی مانند رول است ،زمانی که درب داخل دستگاه ممبران برده میشود ماده pvc تحت دمای بالا و با قدرت مکش زیاد روی سطح درب وکیوم می شود. این فشار به قدری است که اگر شبکه بندی درب به صورت اصولی انجام نشده باشد ممکن است درب تحت فشار خرد شود. به همین دلیل است که در این درب ها از شبکه بندی چوبی و یا یونولیت می باشد.

door-upvc

مزایا درب پی وی سی


  • قیمت :
  • قیمت درب پی وی سی با توجه به ویژگی هایی مثبت که دارد بسیار مناسب و اقتصادی است.
  • ابعاد:
  • در سراسر دنیا ابعاد این درب ها استاندارد و تعریف شده است . از این رو در هنگامک طراحی ساختمان بسیار راحت میتوان ابعاد درب را لحاظ کرد.
  • نصب :
  • نصب درب های پی وی سی بسیار ساده، آسان و سریع اتفاق می افتد.
  • ظاهر درب :
  • شما میتواندی در هنگام سفارش تعیین کنید ککه از یراق آلات لوکس و زیبا در طراحی درب استفاده شود . درواقع برای زیبایی بیشتر درب میتوانید هر آنچه را که در رویا دارید عملی کنید.
  • چهار چوب :
  • برای درب های پی وی سی چهارچوب ها آماده در بازار موجود است.
  • تنوع در رنگ و طرح :
  • این دربها بسیار زیبا و برای هر سلیقه ای مناسب هستند، زیرا تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ خود دارند.

درب سرویس بهداشتی

یکی از بخش‌های مهم در ساختمان و منازل، سرویس‌های بهداشتی است . در انتخاب درب مناسب برای این بخش از منزل باید حتماً به دو نکته اساسی توجه کرد.


  • ضد آب بودن:
  • درب سرویس بهداشتی باید به شکلی باشد که در برابر رطوبت و آب موجود در این مکان، در طول درازمدت تغییر شکل نداده کارایی خود را از دست ندهد.
  • عایق صوتی:
  • درب استفاده‌شده در سرویس‌ها باید به شکل کامل عایق صوتی باشد و مانع خروج صدای داخل سرویس به بیرون شود.

      با توجه به این ویژگی‌ها انواع درب‌های سرویس بهداشتی تولید و در بازار به مشتری ارائه می‌شود . در ادامه به توضیح مختصر در رابطه با هر مدل می‌پردازیم:

      1. درب سرویس بهداشتی پی‌وی‌سی

      2. درب‌های pvc پی‌وی‌سی ساختار متفاوتی با درب‌های یو پی‌وی‌سی upvc دارند . upvc از پروفیل‌های دوجداره‌ای ساخته‌شده که از جنس پلاستیک فشرده است اما pvc ساختار متفاوتی دارند و از چوب ABS ضد آب ساخته‌شده است.
        درب‌های پی‌وی‌سی در برابر آب و رطوبت بسیار مقاوم هستند اما به‌طور کامل عایق صدا نیستند. اگر شما به دنبال درب کاملاً عایق برای صدا هستید این نوع مناسب شما نخواهد بود.
      3. درب سرویس بهداشتی آلومینیومی

      4. درب‌های آلومینیومی گزینه مناسبی برای استفاده در سرویس‌های بهداشتی هستند . برای بهره‌مندی از عایق صوتی می‌توان این درب‌ها را به شکل دو. جداره سفارش داد. در برابر آب و رطوبت نیز مقاومت خوبی دارند.
        درب‌های آلومینیومی تک جداره نیز مناسب برای سرویس‌ها بهداشتی هستند و قیمت ارزان‌تری نسبت به درب دوجداره دارند؛ اما اگر برای شما عایق صوتی اهمیت دارد، بهتر است از نوع دوجداره استفاده کنید. از میان تمام انواع درب‌های سرویس بهداشتی، درب دوجداره آلومینیومی بهترین انتخاب خواهد بود.
      5. درب سرویس بهداشتی یو پی‌وی‌سی upvc

      6. یکی از جدیدترین نوع از درب‌های سرویس بهداشتی، درب‌های یو پی‌وی‌سی upvc است. ویژگی بارز و مشهود در درب و پنجره‌های یو پی‌وی‌سی عایق صدا است، به دلیل ساختار و نوع پروفیل نیز خاصیت زد آب بودن را هم داراست .
        قیمت این نوع درب از درب‌های آلومینیومی مناسب‌تر است . در اکثر ساختمان‌های تجاری، اداری و همچنین مسکونی نیز از این درب استفاده می‌کنند. استفاده از درب‌های پی‌وی‌سی امروزه بسیار رایج تره شده و این به دلیل مزیت‌ها و ویژگی‌های مثبت آن است.

کاربرد درب یو پی وی سی

درب یو پی وی سی UPVC  به دلیل داشتن مزیت هایی که دارند در اکثر مناطق خانه و ساختمان قابل استفاده هستند. در ادامه به کاربرد های درب یو پی وی سی در مناطق مختلف ساختمان خواهیم پرداخت:

درب حیاط

استفاده ار درب های پو پی وی سی برای منازلی که ویلایی هستند گرینه مناسبی خواهد بود. زیرا می‌توان قسمتی از آن را شیشه کار کرد و نمای زیبای داخل حیاط که آراسته به سبزه و باغچه است به نمایش گذاشته شود. یا این که می‌توانید از پروفیل های طرح دار استفاده کنید که نمایی جذاب و خاص را به ساختمان شما خواهد بخشید.
درب راه پله و راه رو

یکی از بخشهای منزل که باعث ورود سرما و هدر رفتن انرژی می‌شود راه‌پله ها و راهرو ها هستند. در ساختمان هایی مثل بیمارستان ها و یا ساختمان های اداری با اضافه کردن چند درب یو پی وی سی می‌توان از خروج هوای گرم داخل ساختمان و اتلاف انرژی جلوگیری کرد. همچنین با کمی خلاقیت و ایجاد طرح هایی خاص می‌توان جلوه یک سالن بی روح به فضایی دلنشین تبدیل کرد.
تراس و بالکن

بالکن فضایی دلنشین و آرامش بخش برای استراحت، مطالعه، نوشیدن چایی و قهوه و ... است. از طرفی که راه ورود و خروج هوا هم می‌باشد. با استفاده از درب های یو پی وی سی می‌توان این فضای دلنشین را به بخش دلپسب تری از منزل تبدیل کنید. با درب های شیشه ای یو پی وی سی شما می‌تواندی زمانی که در داخل منزل هستید هم از منظره بیرون لذت ببرید.

همچنین درب های یو پی وی سی امنیت بالکن های شما را تضمین خواهند کرد. علاوه بر مقاومت که خود پروفیل ها دارند، قفل هایی که میتوان بر روی این درب ها استفاده کرد نیز متنوع هستند و می‌توان از قفل های هوشمند استفاده کنید.


برچسب ها


نظرات کاربران

ارسال نظر

{{comment.name}}

{{comment.comentText}}

{{comment.persianDate}}
مشاهده بیشتر