نصب و اجرا پنجره دوجداره

نصب و اجرا پنجره دوجداره

یکی از این اقدامات نصب پنجره upvc است. مزایای فراوان و زیبایی منحصر به فرد پنجره upvc باعث شده که استفاده از این پنجره ها توسعه یابد و در بسیاری از خانه ها مورد استفاده قرار بگیرد.

تاریخ
1400/04/05 2:28 PM
دسته
پنجره

بسیاری افراد به دلیل زندگی در کنار اتوبان یا مدرسه همواره در معرض سر و صدا قرار می گیرند. برای جلوگیری از ورود سر و صدا به داخل خانه باید اقداماتی انجام داد تا دوباره آرامش را برای خانه به ارمغان آورد. یکی از این اقدامات نصب پنجره upvc است. مزایای فراوان و زیبایی منحصر به فرد پنجره upvc باعث شده که استفاده از این پنجره ها توسعه یابد و در بسیاری از خانه ها مورد استفاده قرار بگیرد.

هنگام نصب پنجره upvc باید چه اقداماتی انجام شود؟

  • جانمایی مناسب

  • اولین قدم برای نصب پنجره upvc جانمایی مناسب چهارچوب ها می باشد. در این مرحله چارچوب پنجره مورد بررسی قرار گرفته و در صورتی که مواد زائد در داخل چارچوب پنجره وجود نداشته باشد، نصب پنجره صورت می ‌گیرد.

  • تراز کردن

  • در مرحله دوم که حساس ترین قسمت نصب پنجره دوجداره می باشد، تراز کردن پنجره upvc است. پس از بررسی عملکرد بخش های متحرک و یراق آلات مرتبط به تراز و شاقول بودن چهارچوب، با استفاده از اسپیسر های مخصوصی که برای انجام عملیات تراز کردن پنجره مورد استفاده قرار می گیرد، نصاب حد فاصل دیوار و چهارچوب را بررسی می‌کند و از شاقول بودن آن ها اطمینان حاصل می نماید.

اجرای پنجره دوجداره


  • نصب پیچ های اتصال کننده

  • سومین مرحله نصب پنجره دوجداره، اتصال صحیح پنجره به کمک پیچ های اتصال کننده است. به منظور بسته و محکم کردن پنجره یو پی وی سی باید از پیچ های متناسب با وزن پنجره استفاده گردد.

  • تزریق فوم و سیلیکون


  • تزریق فوم و سیلیکون برای جلوگیری از ورود حرارت سرما و صدا به داخل خانه باید به داخل درز ‌های پنجره، فوم و سیلیکون تزریق شود. پس از تزریق چسب سیلیکون داخل درز های پنجره باید مازاد چسب پاکسازی گردد تا درز های دیوار و پنجره همسطح شوند.

  • جایگذاری شیشه ها


  • جایگذاری شیشه های دوجداره از دیگر مسائل مهمی است که باید هنگام نصب پنجره دو جداره به آن توجه کرد. به همین دلیل این عملیات باید به خوبی اجرا گردد.

درزگیری پنجره


  • نصب زهوار


  • برای نگه داشتن شیشه های پنجره دو جداره، با استفاده از چکش pvc، زهوار در محل شیشه نصب می گردد و شیشه به صورت صحیح در جایگاه خود متصل می شود.

  • نصب دستگیره ها


  • پنجره های دوجداره به وسیله دستگیره هایی که روی پنجره قرار داده شده باز و بسته می گردند. به همین دلیل فرآیند بستن دستگیره ها باید به صورت حرفه ای اجرا شود.

  • جداسازی فویل های محافظ پروفایل


  • پس از پایان نصب پنجره upvc باید فویل های محافظ پروفایل از پنجره جدا گردند. در صورتی که پروفایل های بخش بیرونی پنجره در معرض عوامل جوی قرار گیرند، به سختی از پنجره جدا می گردند به همین دلیل بعد از نصب پنجره دوجداره سریعا اقدام به حذف فویل های محافظ نمایید.

برای نصب پنجره upvc لازم است که به نکات زیر توجه نمایید:

  1. برای خرید پنجره دوجداره باید به معماری خانه خود دقت کنید.

  2. تزریق موادی مانند سیلیکون و فوم جهت درز بندی نهایی پنجره انجام می گردد. تزریق این مواد باعث می شود که از ورود صدا، حرارت و سرما به داخل خانه ممانعت شود.

  3. پنجره یو پی وی سی باید به گونه ای نصب شود که بدون ایجاد مشکل باز و بسته گردد.

  4. هنگام نصب پنجره upvc باید اتصالات مخصوص در محل درگاه به صورت کامل فیکس شوند، تا پنجره دوجداره کاملاً مستقر و در جایگاه خود تثبیت شود.

  5. از جابجایی بی دلیل و بیش از حد پنجره دوجداره بپرهیزید.

  6. از وارد کردن فشار به پنجره دوجداره خودداری فرمایید.

برای محاسبه آنلاین قیمت پنجره دوجداره اینجا کلیک کنید.

اهمیت دمای خانه هنگام نصب پنجره upvc

از آنجا که پنجره های یو پی وی سی upvc از موادی به نام پلیمر ساخته شده اند، تحمل دمای خاص خود را دارند. به همین دلیل قبل از نصب پنجره های یو پی وی سی upvc باید در دمای استانداردشان یعنی دمای 5 الی 35 درجه سانتی گراد نگهداری شوند و نصب گردند. توجه داشته باشید که ایجاد دمای 5 الی 35 درجه سانتی گراد در محیط، فقط هنگام نصب پنجره یو پی وی سی upvc نیاز است. در صورتی که هر یک از شرایط ذکر شده توسط نصاب پنجره رعایت گردد پنجره نمی‌شکند و با گذر زمان خم نمی‌شود.

نصب پنجره upvc بدون تخریب روی پنجره قدیمی

هنگام نصب پنجره دوجداره روی پنجره قدیمی باید چارچوب پنجره حتما آهنی باشد. چارچوب آهنی باعث می شود که پنجره بهتر پیچ شود و استحکام بالاتری داشته باشد. قبل از نصب پنجره دوجداره باید فریم آهنی با لایه ضد زنگ پوشیده شود و به شکل صحیح و تراز شده در قاب پنجره (رگلاژ) قرار گیرد تا پنجره به راحتی باز و بسته شود. بعد از اینکه فریم آهنی آماده شد، نصاب پنجره چهارچوب پنجره را اندازه گیری می کند و اقدام به سفارش پنجره یو پی وی سی می نماید.

منظور از رگلاژ پنجره upvc چیست؟

پنجره دوجداره باید کاملاً متوازن در قاب خود جای بگیرد به گونه‌ای که بسیار راحت باز و بسته شود، به این فرایند رگلاژ پنجره دوجداره می گویند. در صورتی که هنگام نصب پنجره، پنجره دو جداره به درستی رگلاژ نشود باعث بروز مشکلاتی مانند ورود گرد و خاک، حرارت، صدا و ایجاد مشکلاتی در باز و بسته شدن پنجره ایجاد گردد.

نصاب پنجره upvc

بهترین زمان برای اقدام به نصب پنجره upvc زمانی است که بتونه کاری انجام شده است. بعد از نصب پنجره برخی از افراد اقدام به رنگ آمیزی یا نقاشی خانه می کنند، که این امر به زیبایی منزل شما می افزاید. نصب پنجره upvc باید به دست فردی با تجربه و حرفه ای در این زمینه انجام می گیرد. نصاب باید در اندازه گیری دقت بالایی داشته باشد، زیرا هرگونه بی دقتی هنگام نصب پنجره می تواند باعث بروز مشکل در پنجره شود. کادر حاذق و با تجربه سایت مناقصه گر با ارائه بهترین خدمات به شما مشتریان گرامی می توانند توجه شما عزیزان را به خود جلب نمایند.

مزایای نصب پنجره upvc


  • کاهش میزان سر و صدا در خانه


  • از مهم‌ترین مزایای نصب پنجره upvc این است که فضای عایق میان شیشه های آن می تواند صدا را جذب کند و به صورت عایق صوتی عمل کند و مانع ورود صدا به خانه شود.

  • مهار اشعه ماورای بنفش


  • از آنجا که در فصل های گرم نور آفتاب بیشتر از دیگر فصول به زمین می تابد، تماس انسان‌ها با اشعه ماورای بنفش یا اشعه uv افزایش پیدا می کند. قرار گرفتن در معرض اشعه ماورای بنفش می‌تواند با گذر زمان آثار مخربی را روی بدن به جای بگذارد. به عنوان مثال دو نوع رایج سرطان پوست از طریق قرار گرفتن در معرض اشعه ماورای بنفش، به بدن انسان منتقل و فرد را بیمار می کند.
    پنجره های یو پی وی سی با داشتن ساختاری منحصر به فرد در مقابل اشعه ماورای بنفش مقاوم بوده و از انتقال آن به داخل خانه جلوگیری می‌کنند.


  • مقاومت در برابر زلزله


  • کشور ایران در ناحیه زلزله خیز جهان واقع گردیده است. به همین دلیل داشتن پنجره هایی با ساختار محکم و مقاوم در برابر فشار و ضربه برای ساکنان ایرانی بسیار با اهمیت است. پنجره های دوجداره با حفظ ایمنی در برابر زلزله و جلوگیری از خرد شدن تکه های شیشه یک پیشنهاد مناسب برای مقاومت در برابر زلزله به شمار می ‌روند.
  • ذخیره انرژی


  • از آنجا که پنجره های upvc ساختار بسیار متفاوتی دارند میزان گرمای ورودی و خروجی را در فصول مختلف سال تنظیم می‌کند و سطح استفاده از انرژی را کاهش می دهند. نصب پنجره یو پی وی سی می تواند هزینه های مصرف انرژی را تا 20 درصد کاهش دهد.

نکات کلی در نصب پنجره های ساختمان

پنجره انتخابی شما باید تحمل بار و زون هنگام اجرا و همچنین وزن در هنگام بهره وری را داشته باشد. عایق بندی پنجره باید به صورت اصولی انجام شود تا به صورت کامل وظیفه عایق بودن دربرابر صدا و شرایط اب و هوایی را اجرا کند .در قرار گیری محل درست چهارچوب بسیار دقت کنید زیرا این باعث میشود فشار زیادی بر پنجره قاب آن وارد شود.
اندازه پنجره باید مطابق با استانداردها کلی باشد . پنجره هایی با ابعاد بزرگ فضای بسیار زیادی را برای باز شوندگی خود می طلبد و این باعث می شود که در چیدمان منزل دچار اشکال شوید. همچنین پنجره غیر استاندارد با وزش بادهای شدید به لرزش افتاده و این لرزش باعث میشود یراق آلات و لولا ها در مدت کمی تحت فشار قرار بگیرند و کارایی خود را از دست بدهند.
پنجره ها پس از نصب باید باید به صورت کامل تراز باشند تا پنجره از رگلاژ خود خارج نشود. برای همین باید در زمان نصب ضلع بالای آن پنجره را با تراز کنترل کنید . قبل از انجام نصب نهایی باید از تمام جهات تراز را چک کنید و سپس نصب هایی را انجام دهید. درز بندی در فریم های آهنی با چسب سیلیکون انجام میشود . چسب زدن و بتونه گیری باعث بالا بردن استحکام پنجره می شود .

نصب پنجره های جدید روی پنجره های قدیمی

اولین و مهم‌ترین نکته برای جایگزینی پنجره‌های جدید با قدیمی این است که حتماً باید فریم آن از جنس آهنی باشد. این امر باعث می‌شود که پنجره با استحکام بیشتری نصب شود و عمل پیچ کردن خیلی بهتر انجام می‌شود.
برای فریم‌های آهنی اولین اقدام، ضدزنگ زدن به فریم است تا از پوسیدگی و خوردگی آن جلوگیری شود. مرحله بعدی آن تراز کردن است. برای پنجره‌های یو پی سی تراز بودن امر ضروری است زیرا برای باز و بسته شدن صحیح حتماً باید پنجره تراز باشد.
پس از انجام این مراحل و اماده‌سازی‌های اولیه، می‌توانید نصب پنجره را آغاز کنید. البته حتماً توجه کنید که نصب پنجره دوجداره باید توسط نصاب پنجره دوجداره حرفه‌ای صورت بگیرد. قابلیت نصب پنجره دوجداره روی پنجره‌های قدیمی یکی از مزایا بسیار مهم است.
تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره از طریق صرفه‌جویی در هدر رفت انرژی کمک بزرگی به اقتصاد خانواده می‌کند. تصورات اشتباهی وجود دارد که تعویض دو پنجره شاید نیاز به تخریب دیوارها و یا کار زیاد نیاز داشته باشد؛ اما اصلاً به این شکل نیست و تعویض پنجره بدون تخریب انجام می‌شود.

Install the window

بهترین نتایج پس از نصب پنجره دوجداره

  • تحمل وزن:
  • پنجره دوجداره پس از نصب باید توانایی تحمل بارهای واردشده و همچنین فشارهایی که در زمان نصب به آن وارد می‌شود را داشته باشد.
  • عایق بودن:
  • عایق‌بندی باید اصولی صورت بگیرد، تمام جزییات در مورد آب‌بندی و هوابندی باید به‌طور دقیق انجام شود.
  • باز و بسته شدن:
  • تراز بودن پنجره باید به‌دقت انجام شود تا به سهولت و آسانی عمل باز و بسته شدن درب‌های پنجره صورت بگیرد.
  • قاب و پروفیل:
  • کلاف‌های آهنی باید ضدزنگ داشته باشند و به‌صورت اصولی رنگ شوند قبل از رنگ‌کاری حتماً این کلاف‌ها را کاملاً تمیز کنید.
  • درزبندی:
  • این‌یکی از موارد بسیار تأثیرگذار در عایق‌بندی است. باید بسیار اصولی و باظرافت انجام شود تا از ورود سروصدا و همچنین گردوغبار جلوگیری شود. این عمل با استفاده از تزریق فوم و سیلیکون برای پر کردن فواصل احتمالی بین کلاف آهنی و قاب پنجره، انجام می‌شود.
  • ثابت کردن:
  • برای ثابت کردن پنجره باید از پیچ‌های مرغوب و درجه‌یک استفاده منید تا از طول عمر و دوام پنجره اطمینان حاصل شود.
  • تثبیت شیشه:
  • باید مشخص باشد که پنجره دوجداره و یا سه جداره است و سپس نصب و جا انداختن اصولی در زوارهای مربوطه نکات مهمی است که در نصب شیشه باید انجام شود.

تأثیر تعویض پنجره بر قیمت ملک

اگر قصد فروش و تعویض منزل و ملک خود را دارید حتماً قبل از آن به پنجره‌های ساختمان رسیدگی کنید؛ زیرا پنجره علاوه بر زیبایی ازنظر اقتصادی نیز به ساختمان شما ارزش می‌افزاید. تغییر در نوع پنجره ملک شما درواقع یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است. شما هر زمان که تصمیم به فروش داشته باشید، پنجره دوجداره تأثیر خود را بر قیمت نهایی خواهد داشت.
امروزه با پیشرفت‌هایی که در صنعت ساختمان‌سازی ایجادشده، معمولاً در ساخت بناهای جدید از پنجره‌های دوجداره یو پی‌وی‌سی upvc استفاده می‌کنند. اگر شما ساختمان قدیمی‌تری دارید که نوع پنجره‌های آن دوجداره نیست، حتماً یکی از حوزه‌هایی که باید آن را تغییر داده تا در رقابت با سایرین جانمانید، تعویض پنجره‌های قدیمی با پنجره دوجداره یو پی‌وی‌سی upvc است.
این مسئله برای همه واضح است که شکل و نمای ساختمان بسیار مسئله مهمی برای مشتری‌پسند بودن است. وجود پنجره دوجداره مرغوب نیز بر این قضیه بی‌تأثیر نخواهد بود. خوشبختانه امکان تعویض پنجره قدیمی (بدون تخریب) با پنجره‌های دوجداره وجود دارد. نصب پنجره‌های دوجداره علاوه بر زیبایی ویژگی‌های مثبت دیگه ای مثل عایق و ضد حریق بودن را به مزایای ساختمان شما اضافه می‌کند.

پنجره دوجداره

چند نکته مهم در افزایش قیمت ساختمان با پنجره دوجداره

شما با هر نیتی که دست به تغییر پنجره‌های ساختمان خود زده باشید، باید حتماً این نکات را رعایت کنید و توجه داشته باشید که رعایت هرچه بیشتر این نکات به ارزش ساختمان شما اضافه می‌کند.

  1. کیفیت برند:
  2. برند و شرکت سازنده بسیار در کیفیت پنجره مؤثر است. حتماً توجه داشته که پنجره خریداری‌شده از کدام برند و با چه خصوصیاتی است؛ زیرا اگر در این مورد دقت کافی را به کار نگیرید تمام زحماتتان از دست خواهد رفت. برند و سابقه شرکت تولیدی باید به‌گونه‌ای باشد که به ارزش ملک شما اضافه کند.
  3. پروفیل مرغوب:
  4. حتماً باید از پروفیل‌های استاندارد و باکیفیت استفاده کنید؛ زیرا در زمان کارشناسی قیمت ساختمان، پروفیل‌های بی‌کیفیت قیمت چندانی نخواهند داشت.
  5. طرح و مدل پنجره:
  6. در انتخاب طرح باید ببرید. تناسب میان طرح و نوع پنجره با آرایه‌گری داخلی و همچنین نمای بیرونی ساختمان بسیار مهم است.
  7. قیمت:
  8. توجه داشته باشید که پنجره‌های رنگی، لمینیت شده و طرح چوب قیمت گران‌تری نسبت به پنجره‌های ساده دارند.
  9. اجرا و نصب:
  10. نصب صحیح و اصولی نیز در قیمت ملک شما تأثیر بسیاری دارد، اگر شما این بخش را نادیده گرفته و به آن بهای کافی ندهید تمام زحمات خویش را از بین خواهید برد. نصب اصولی یکی از مهم‌ترین بخش‌های پنجره دوجداره است.

کاربرد فریم آهنی در پنجره دوجداره

یکی از روش های استقامت بخشی به پنجره های دوجداره استفاده از فریم های آهنی است. ضخامتی که معمولا برای فریم های آهنی پنجره دوجداره استفاده می شود ابعاد 80*40 میلی‌متر می‌باشد. فریم های آهنی نه تنها به مقام سازی پنجره دوجداره کمک می‌کند بلکه در نصب راحت‌تر پنجره های دوجداره بسیار موثر است. نصب فریم های آهنی باعث می‌شود که طول عمر پنجره دوجداره افزایش داشته باشد و شما به عنوان مصرف کننده بتوانید بهره بیشتری را از محصول خود داشته باشید.
زمان قرار دادن فریم آهنی در محل پنجره، در پایان دیوار چینی خواهد بود. حتما باید این جایگذاری قبل از سفیدکاری و گچ کاری ساختمان انجام شود. این نکته را توجه داشته باشید که فریم را حتما ضدزنگ زده و رنگ آمیزی کنید تا در طولانی مدت دچار خوردگی و زنگ زدگی نشود. فریم را حتما تراز و شاقول کنید زیرا اگر کمی انحنا و یا ناهماهنگی در فریم وجود داشه باشد بر نحوه صحیح نصب پنجره اثر سو خواهد داشت.
نکته بعدی در نصب فریم آهنی این است که حتما به فاصله ها توجه کنید. ضلع بالایی فریم باید در فاصله مناسبی از سقف قرار بگیرد تا بعد از نصب پنجره دوجداره لنگه بازشو پنجره مزاحم پرده ،لوستر و یا چوب پرده نشود. ضلع پایینی نیز باید فاصله مناسبی از کف را داشته باشد که درگیری با دیگر وسایل موجود در اتاق ایجاد نشود. نکته بسیار مهم اینجاست که اگر شما پنجره دوجداره ساختمان تان را با استفاده از فریم اهنی نصب کنید و بعد از مدتی اقدام به تعویض داشته باشید، این امر بدون دردسر و خرابی انجام خواهد شد.

پنجره دوجداره

برچسب ها


نظرات کاربران

ارسال نظر

{{comment.name}}

{{comment.comentText}}

{{comment.persianDate}}
مشاهده بیشتر