درب یو پی وی سی upcv - برندهای معتبر درب upvc - قیمت و مزایا و معایب

درب یو پی وی سی upcv - برندهای معتبر درب upvc - قیمت و مزایا و معایب

در این مقاله به آشنایی و توضیح در خصوص درب یو پی وی سی پرداخته می شود. به توضیح درباره انواع برند های یو پی وی سی و اینکه بهترین مارک در این زمینه چیست. همچنین در انتها به مزایا و معایب درب یو پی وی سی پرداخته می شود

تاریخ
1399/11/23 11:46 AM
دسته
پنجره

آشنایی با درب یو پی وی سی upvc

درب یو پی وی سی upvc نوعی درب دوجداره از جنس ماده upvc می باشد که از مشتقات نفت است. این در ها به دلیل استحکام و مقاومت بالای آن و همچنین ضد آب بودن و عایق بودن در برابر گرما و سرما امروزه بسیار رایج شده اند. تنوع در رنگ ها و ابعاد آن باعث کاربردی تر شدن این نوع درب ها می شوند. در ادامه به توضیح آن به جهت آشنا شدن با درب یو پی وی سی upvc پرداخته می شود.

درب یو پی وی سی upvc

برند های مختلف درب یو پی وی سی upvc

به دلیل تنوع در کیفیت پروفیل یو پی وی سی امروزه انواع مارک ها و برند ها در این زمینه وجود دارد که در ادامه به توضیح معروف ترین برند ها در زمینه یو پی وی سی می پردازیم. به طور کلی دو برند معروف در زمینه درب یو پی وی سی که در بازار امروز وجود دارند عبارتند از:


  • وین تک

  • ویستابست


درب upvc وین تک


در برند وین تک از نظر سطح مقطع بیشترین سطح مقطع را داراست و همچنین از نظر تعداد حفره بیشترین تعداد حفره را در برند های مختلف دارد و به دلیل همین تعداد حفره سبک تر از برند های دیگر می باشد و به تبع قیمت آن هم ارزان تر می شود. در انتها پروفیل وین تک سطح مقاومت بالا تری هم دارد. پروفیل های تولید شده در این برند کاملا با شرایط آب و هوایی و جغرافیایی این کشور تهیه و تولید می شوند. پروفیل های تولید شده در این برند بهینه تر بوده و طول عمر و ماندگاری بالا تری دارد.

درب upvc ویستابست


در پروفیل ویستابست ضخامت دیواره خارجی بیشتر می باشد. مورد دیگری که در مورد ویستابست وجود دارد این است که قیمت بالاتری هم دارد.

هر دو مارک وین تک و ویستابست بهترین برند موجود در بازار در زمینه درب upvc می باشد هرچند باید در نظر داشت هر دو برند رده های مختلفی دارند که هر کدام ویژگی خود را دارد و در هنگام خرید باید دقت داشت از نوع تقلبی به شما فروخته نشود.

درب یو پی وی سی upvc

مزایای سیستم درب upvc وین تک

از مزایای سیستم درب upvc وین تک می توان به کاهش آلودگی صوتی، کاهش هزینه مصرف انرژی جهت گرمایش و سرمایش محیط اشاره کرد و همچنین به دلیل استفاده از لاستیک در درزبندی در برابر نفوذ گرما و سرما عایق می باشد. همچنین به دلیل تعبیه شیار ها و دریچه های تخلیه آب باران در برابر نفوذ آب باران مقاومت دارند. از مزایای بسیار مفید درب یو پی وی سی upvc وین تک می توان به عدم تغییر رنگ و حالت در برابر اشعه خورشید اشاره کرد که باعث می شود در برابر پوسیدگی و رنگ زدگی و اکسیدان شدن مقاوم باشد.
خبر خوب برای علاقه مندان و محافظان محیط زیست این است محصولات یو پی وی سی upvc وین تک قابل بازیافت است و آلودگی محیطی ایجاد نمی کند. آخرین مزیت هم می توان به سهولت و سرعت در نصب و امکان تعویض درب های قدیمی با درب یو پی وی سی upvc در کمترین زمان ممکن اشاره کرد.

درب یو پی وی سی upvc

مزایای درب upvc ویستابست

درب Upvc ویستابست عایق صدا هست به این صورت که با توجه به موقعیت ساختمان و سر و صدای محیط اطراف باید شیشه ساختمان متناسبی را انتخاب کرد، به عنوان مثال محیط مناسب برای خواب حدود سی دسی بل باشد.
در درب یو پی وی سی upvc از نوار درزبندی و یراق آلات قفل شونده جهت جلوگیری از گرد و غبار و سایر آلودگی های محیطی استفاده می شود. پروفیل یو پی وی سی upvc باعث کاهش مصرف سوخت فسیلی می شود و صد در صد قابل بازیافت هستند.
یو پی وی سی upvc ویستابست با استفاده از لاستیک های EPDM و گالوانیزه های تقویتی یک و نیم متری باعث می شود که در برابر فشار باد، محکم و نفوذ ناپذیر باشد.
بسیاری از پروفیل ها با گذشت زمان پوسیده می شوند ولی درب upvc ویستابست خاصیت ضد خورندگی و پوسیدگی دارد و با گذشت زمان با آلودگی های محیطی تغییر نمیکند.

درب یو پی وی سی upvc

معایب درب یو پی وی سی upvc


  • با توجه به تنوع در مارک و برند های یو پی وی سی اگر از برند معتبر استفاده نشود باعث بروز مشکلاتی می شود که در ادامه به توضیح هر کدام پرداخته می شود.

  • در صورتی که پروفیل از مواد اولیه مناسب تهیه نشده باشد و مواد زائد و بازیافتی استفاده شده باشد باعث می شود یو پی وی سی به مرور زمان شکسته شود و رنگ آن به زردی گراید.

  • اگر در هنگام تولید درب گالوانیزه کاربردی ناقص باشد، در هنگام نصب موجب کج شدن و تغییر شکل پروفیل می شود. بیشتر پیمانکاران ساختمان به دلیل کاهش هزینه های اقتصادی از مواد با کیفیت پایین استفاده می کنند که در نهایت موجب ضربه بیشتر و هزینه بیشتر می شود چرا که با شکستن پروفیل یو پی وی سی برای بار دوم مجبور به هزینه بالا تر می شوند.

  • درب upvc نباید در مراکز آزمایشگاهی و محل هایی که با مواد شیمیایی سروکار دارند و همچنین در دستگاه های حرارتی مثل کوره استفاده شود زیرا باعث تغییر شکل، دفرمگی و از دست دادن خواص پروفیل می شود.

  • از به کار بردن موادی نظیر وایتکس روی پروفیل جدا خودداری کنید زیرا که باعث فعل و انفعالات شیمیایی خطرناک می شود و برای سلامتی انسان خطراتی را به دنبال دارد.

  • در محیط هایی که تغییر دمایی بالایی دارند و تفاوت دمایی آن بین 50 درجه باشد در واقع محیط های خیلی گرم و خیلی سرد از یو پی وی سی های مقاوم و مناسب استفاده شود.

  • درب upvc دست دوم فقط جهت ضایعات پلاستیکی استفاده شود نه موارد دیگر.

  • حتما قبل از نصب یو پی وی سی از فریم محکم استفاده شود و جهت نصب از افراد حرفه ای کمک گرفته شود.

درب یو پی وی سی upvc

موارد استفاده از درب یو پی وی سی upvc

به عنوان مثال درب یو پی وی سی upvc در راهرو و پله ها کاربردی هستند. راهرو و پله ها مهمترین مسیر ها برای برودت هوا و انرژی هستند به همین دلیل با استفاده از درب یو پی وی سی upvc مطمئن باشید که انرژی از دست نخواهد رفت.
در درب های دستشویی به دلیل تماس زیاد به آب معمولا از خواص ضد اب و ضد پوسیدگی درب upvc استفاده می شود.

درب یو پی وی سی upvc

تفاوت درب UPVC با درب های معمولی

امروزه با شلوغ تر شدن شهر ها و زیاد شدن سرو صدا بازار پنجره های UPVC بسیار داغ شده است. در کنار این پنجره ها، درب های UPVC نیز تولید شده اند. درب های UPVC در کنار پنجره ها دوجداره علاوه بر تکمیل زیبایی و دیزاین ساختمان باعث کامل شدن عایق اتاق ها می‌باشد.
بارزترین تفاوت بین درب های UPVC با درب های معمولی در جنس و ظاهر آنهاست. اگر که این دو درب را در کنار هم قرار دهیم ظاهر و نوع ساختار کلی آنها کاملا متفاوت از یک دیگر است. همین تفاوت ظاهری باعث تفاوت های دیگر در کاربرد و نوع استفاده آنها شده است.

یو پی وی سی

نوعی ماده از مشتقات نفت است. این ماده طی مراحل تولید استحکام و مقاومت خود را به دست می آورد. ماده یو پی وی سی پس از گذشت مراحل خاص، به ماده ای محکم و غیر قابل انعطاف تبدیل می شود و اینک یو پی وی سی برای تولید درب و پنجره های عایق دوجداره آماده است.
درب های دیگر معمولا از چوب، آهن، آلومینیوم و ... ساخته شده اند و این مشخص است که عایق بودن ماده یو پی وی سی را در هیچکدام از این مواد پیدا نمی‌توان کرد. مهمترین ویژگی که این محصول از دیگر درب های موجود در بازار جدا کرده استف عایق بودن در برابر صدا، گرما، سرما و ... است.
امنیت

درب های یو پی وی سی

بسیار بالاتر از دربهای معمولی است. این درب ها به صورت ضد سرقت تولید شده و امنیت فوق العاده ای را به ساختمان و منازل شما هدیه می دهند. نوع پروفیل و بدنه درب های یو پی وی سی باعث شده که این محصول ضد سرقت و با امنیت بالایی باشد.

این نکته را در نظر بگیرید که برای داشتن یک درب صد در صد ضد سرقت علاوه بر پروفیل که نقش نگهدارنده اجزا را دارد، باید به اجزای دیگر درب نیز توجه داشته باشید؛ مانند نوع و کیفیت قفل ها و دستگیره، نوع یراق آلات و ... . در مورد پنجرهم این موارد صدق میکند و علاوه بر این ها وجود شیشه های مرغوب و ضد گلوله نیز باعث افزایش ویژگی ضد سرقتی در پنجره ها می شود.
ویژگی بعدی که در درب های یو پی وی سی وجود دارد اما درب های معمولی از این ویژگی فاقد هستند. عایق بودن در برابر سرما و گرما است. این ویژگی باعث می شود که در فصل زمستان مصرف انرژی های گرمایشی بسیار کاهش پیدا کند؛ زیرا

درب یو پی وی سی

از ورود سرما به داخل ساختمان جلو گیری کرده و همچنین گرما موجود در فضای خانه را حفظ می کند.

درب upvc

در فصل گرم تابستان هم درب یو پی وی سی به همین شکل عمل کرده و سرما موجود در اتاق را حفظ کرده و گرما خارج از خانه را به داخل راه نمی دهد. استفاده از درب های یو پی وی سی به دلیل همین عایق بودن و جلو گیری از ورود گرد و غبار و سروصدا بسیار گسترش یافته است.
به‌طورکلی استفاده از

درب‌های یو پی‌وی‌سی

باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی مخصوصاً مصرف برق و گاز می‌شود. این درب‌ها در برابر نور خورشید تغییر رنگ نداده و همچنین از ورود حشرات موزی و مورچه و موریانه به ساختمان جلوگیری می‌کند.

درب یو پی وی سی upvc رنگی

با پیشرفت هایی که در ساخت پروفیل انجام شده، اینک شاهد تولید پروفیل های رنگی نیز هستیم .می توان به درب هایی که تمام شیشه هستند با استفاده از پروفیل های رنگی جلوه ای خاص ببخشید. در انواع دیگر نیز میتوان کاملا رنگ درب را تغییر داد.
شما می‌توانید پروفیل رنگی خود را در هر رنگی انخاب کنید . درب‌های یو پی وی سی upvc رنگی به چند روش تولید می شوند که در ادامه به تفکیکی توضیح خواهیم داد.


  • پروفیل رنگی درب یو پی وی سی upvc کو اکسترود:

  • این نوع پروفیل ها با استفاده از دستگاه اکسترود تهیه و تولید می شوند. درواقع پروفیل هایی هستند که از بازیافت ضایعات به دست می آیند . به این صورت انجام می شود که مواد بازیافتی موجود در پروفیل ابتدا توسط یک اکسترودر تولید و توسط یک اکسترودر دیگری که از اکسترودر اولی کوچکتر می باشد سفید و یا رنگی می شود.
  • پروفیل رنگی درب یو پی وی سی upvc لمینت یا روکش شده:

  • با کشیده شدن روکش ها بر روی درب میتوان طرح و رنگ های خاص بسیاری تولید کرد. روکش توسط چسب هایی خاص به درب چسبانده می شوند. تنوع طرح و رنگ در این روش بسیار بالاست.
  • پروفیل رنگی درب یو پی وی سی upvc :

  • در این نوع پروفیل های رنگی ، رنگ پروفیل به دست آمده از طریق ترکیب مواد پودری با رنگ دانه ها است .در این روش نیز دستگاه اکسترودر دخیل می باشد.
  • پروفیل رنگی درب یو پی وی سی upvc هات استپ:

  • این پروفیل ها به شکل یکدست سفید یا رنگی تولید می شوند . پس از تولید، با استفاده از شابلون‌هایی طرح و رنگ های مختلف روی سطح درب ایجاد می شود.

کاربرد های مختلف درب یو پی وی سی

  1. درب ورودی  بالکن یا تراس

  2. درب پله ها و راهروها

  3. درب سرویس های بهداشتی و حمام

  4. درب حیاط

  5. درب های لابی های و ورودی های ساختمان


مقایسه درب یو پی وی سی با درب آلومینیوم


انتخاب درب یو پی وی سی و یا آلومینیوم به مواردی مثل سلیقه افراد، توان مالی و یک سری موارد خاص از سمت مشتری بستکی دارد. علاوه بر این موارد چند مورد عموم وجود دارد که به صورت کلی در مقایسه بین درب یو پی وی سی و درب آلومینیوم مشهود است. درب های با بدنه یو پی وی سی قیمت مناسب تری دارند و همچنین شرکت هایی که درب های یو پی وی سی را به فروش میرسانند خدمات پس از فروش ارائه می‌کنند.

نکته بعدی این که درب های یو پی وی سی عایق بندی بهتری دارند و درزبندی در آنها با چفت و بست مناسب تری انجام می‌شود. بدنه درب های یو پی وی سی عایق هستند و گرما و سرما را از خودشون عبور نمی‌دهند. در صورتی که درب با جنس آلومینیوم به راحتی انتقال دما را انجام می دهد.

با توجه به موارد بالا در نتیجه استفاده از درب های یو پی وی سی مناسب تر خواهند بود. اما در نهایت این خریدار است که با نیاز سنجی صحیح شرایط محیطی ساختمان و نوع کاربری سازه انتخاب می کند که از درب یو پی وی سی استفاده کند یا درب های آلومینومی. این نکته را فراموش نکنید که درب های یو پی وی سی برای جلوگیری از اتلاف انرژی بسیار موثر واقع خواهند شد.


برچسب ها


نظرات کاربران

ارسال نظر

{{comment.name}}

{{comment.comentText}}

{{comment.persianDate}}
مشاهده بیشتر