پنجره دوجداره کشویی | نکات مهم در هنگام خرید پنجره دوجداره کشویی چیست ؟

پنجره دوجداره کشویی | نکات مهم در هنگام خرید پنجره دوجداره کشویی چیست ؟

پنجره دوجداره کشویی به دلیل نوع خاص باز شدن طرفداران زیادی را به خود جلب گرده است. باز و بسته شدن این نوع پنجره به صورت افقی و در یک راستا انجام می شود و نیاز به اشغال کردن حریم خاصی ندارد.

تاریخ
1400/04/12 9:56 AM
دسته
پنجره

یکی از زیباترین و کاربردی ترین پنجره های دوجداره مدل کشویی است. اما نگرانی که برای مصرف کننده پیش میاد اینه که به دلیل محبوبیت زیاد آیا قیمت این پنجره بالاست؟! در ادامه روشی رو بهتون پیشنهاد میدم که با به کارگیری این روش به راحتی  پایین ترین قیمت در خرید پنجره دوجداره کشویی رو پیدا می‌کنید.

نگران قیمت بالا نباشید و خودتون رو درگیر تبلیغات بیهوده نکنید، شما می‌تونید به سادگی و فقط با ثبت نام در سایت مناقصه گر از تمامی نگرانی های خود رها بشید. فقط کافیه که توی این سایت اطلاعات پنجره مورد نیازتون را با جزییات وارد کنید و منتظر استعلام قیمت از چندین تولید کننده قدرتمند از شهر خودتون و حتی ازسراسر کشور باشید.

با یک مقایسه ساده بین قیمت‌های پیشنهادی و همچنین سابقه و رزومه مجریان و شرکت‌های تولید کننده می‌تونید بهترین انتخاب رو با کیفیت مورد تایید خودتون داشته باشید. با این روش شما به سادگی می‌تونید تعداد بسیار زیادی پیشنهاد دریافت کنید و در انتخاب مجری و تولید کننده با دست بازتری عمل کنید. درواقع شما با ثبت نام توی این سایت ارتباطات خودتون رو تا حد زیادی گسترش میدید و نتیجه این گسترش ارتباطات به دست آوردن کیفیت عالی با قیمت مقرون به صرفه است.
اگر مشکل داشتی میتونی با این شماره در ارتباط باشی : 09154467100

پنجره دوجداره کشویی

پنجره دوجداره کشویی به دلیل نوع خاص باز شدن طرفداران زیادی را به خود جلب گرده است. باز و بسته شدن این نوع پنجره به صورت افقی و در یک راستا انجام می شود و نیاز به اشغال کردن حریم خاصی ندارد. به همین علت استفاده از ان در منازل و ساختمان هایی که فضای کوچکی دارند پیشنهاد می شود .
به دلیل سهولت در باز و بسته شدن از این پنجره به عنوان درب ورودی(نمونه : درب ورودی تراس به آشپزخانه) نیز استفاده می شود .کابرد های فراوان این نوع پنجره باعث جلب توجه خاصی از سمت مهندسان و ساختمان سازان شده است . پنجره کشویی زیبایی و جلوه ویژه ای به ساختمان می بخشد و همچنین قیمت آن نیز نسبت به ویژگی هایی که دارد اقتصادی است.
نصب و اجرای پنجره دوجداره کشویی در هر ساختمانی قابل انجام است . اما بهتر این است که کاملا از ویژگی های ساختمان خود آگاه باشید و پنجره دوجداره خود را بر اساس این ویژگی ها انتخاب کنید. در این صورت میتوانید از تمام مزایا پنجره دوجداره به شکل کاملی بهره مند شوید . در ادامه توضیحات کاملی در این رابطه به حضورتان میرسانیم.

اگر به دنبال بهترین قیمت برای خرید پنجره هستید، می توانید به صورت رایگان مناقصه برگزار کنید و بهترین قیمت ها را دریافت کنید:
جهت ثبت نام در مناقصه گر و برگزاری مناقصه اینجا کلیک کنید.

پنجره دوجداره کشویی

پنجره دوجداره کشویی تک ریل یا دو ریل

پنجره های کشویی در حالت کلی به دو نوع تقسیم میشوند . نوع اول پنجره کشویی تک ریل و نوع دوم پنجره کشویی دو ریل است . منظور از تک ریل به ایت معناست که در این پنجره تنها یک لنگه آن متحرک است و میتوان فقط یک لنگه را برای باز و بسته شدن به کار گرفت . پنجره دوجداره دو ریل نیز به این معناست که هر دو لنگه پنجره متحرک بوده خاصیت جا به جا شدن را دارند .
تفاوت هایی میان این دو نوع وجود دارد که بارز ترین آنها ثابت و متحرک بودن لنگه های پنجره است . دیگر تفاوت آن میتوان به نوع پروفیل دور پنجره اشاره کرد. در پنجره های تک ریل تنها برای یک لنگه نیاز به ریل و غلطک داریم . عایق بندی نیز در پنجره تک ریلی نتیجه بهتری به همراه دارد . مورد بعدی این که عرض سطح مقطع برای اجرا پنجره تک ریلی بیشتر از دو ریلی است .
در کل استفاده از پنجره های ریلی در مناطق خوش آب و هوا توصیه میشود . به دلیل سهولت در باز و بسته شدن و همچنین کاهش عایق بودن به دلیل داشتن ریل ، این پنجره به اندازه نوع لولایی نمی تواند مانع ورود و خروج هوای سرد و گرم باشد . همچنین به خاطر همین دلایل ذکر شده استفاده از این پنجره در مناطقی که سسر و صدای زیادی دارند توصیه نمی شود .

مقایسه پنجره دوجداره کشویی با پنجره دوجداره لولایی

دو نوع از پرفروش ترین و محبوب ترین پنجره های دوجداره ، کشویی و لولایی است .در این بخش قصد داریم این دو نوع را با یک دیگر مقایسه کنیم . پنجره دوجداره لولایی عایق بندی بسیار بهتری نسبت به پنحره کشویی دارد . این برتری به علت داشتن لاستیک EPDM فیتینگ است . نوع باز شدن پنجره لولایی به گونه ای است که نیاز به فضایی بدون مزاحمت اشیا دارد اما پنجره کشویی در راستای افقی باز شده و اصلا نیاز به حریم خاصی ندارد.
ظاهر پنجره دوجداره کشویی به دلیل داشتن پروفیل اضافی در جهت نصب ریل ها ، زمخت تر است و به خاطر پهنای بیستری است که در پروفیل آن داریم . پنجره لولایی ضخامت استاندارد پروفیل را دارا است . پنجره لولایی به دو شکل از بغل و از بالا میتواند باز شود و در هنگام بسته بودن به دلیل رعایت سایز استاندار پروفیل ظرافت را در ظاهر خود دارد.
شست و شو و تمیز کردن در پنجره لولایی به مراتب ساده تر از پنجره کشویی می باشد . تهویه ها در پنجره لولایی بهتر اتفاق می افتد ، چرا که به هنگام باز شدن تمام دهنه پنجره باز شده و مورد استفاده قرار می گیرد . اما پنجره کشویی مقداری از فضا را برای قرار گرفتن خود پنجره اشغال می کنند .در حالت کلی هر دو نوع پنجره در راستای رسیدن به یک هدف ساخته شده اند و در موارد کلی مانند تعداد شیشه ، گاز میان شیشه ها ، نوع کاربری و... با یک دیگر مساوی هستند .

پنجره کشویی - پنجره لولایی

یراق آلات پنجره دوجداره کشویی

مهم ترین چیزی که در کیفیت پنجره تاثیر گذار است ، نوع یراق الات می باشد . پس در هنگام خرید حتما توجه خاصی به کیفیت یراق ها داشته باشید . کیفیت قاب و پروفیل پنجره نیز از عوامل تاثیر گذار در کیفیت پنجره دوجداره کشویی است . از یراق آلات مهم استفاده شده در پنجره دوجداره کشویی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :


  1. غلطک :
  2. غلطک پنجره کشویی مهم ترین یراق است . زیرا حرکت پنجره وابسته به غلطک می باشد . غلطک پنجره کشویی باید از جهات مختلف مانند تحمل وزن ،جنس ، تعداد غلطک مورد بررسی قرار بگیرد . وزن قابل تحمل برای غلطک ها بین 40 تا 60 کیلوگرم می باشد و بهترین جنس برای آن برنجی است.
  3. اسپانیولت :
  4. بزرگترین قطعه از یراق آلات پنجره دوجداره کشویی اسپانیولت است . دسته بندی ان یراق وابسته به ارتفاع لنگه ریلی پنجره است . مثلا اسگانیولت 2000-1800 برای پنجره ریلی با ارتفاع 1.7 تا 2 متر مناسب می باشد . نصب درست و رگلاژ صحیح باعث افزایش کارایی و عایق بندی بهتر پنجره خواهد شد . مهمترین نکته در انتخاب اسپانیولت ، نوع آلیاژ و نوع برند تولید کننده است .
  5. زماک کشویی :
  6. قطعه ای کوچک اما مهم و کاربردی در یراق آلات پنجره دوجداره کشویی . رایج ترین نوع آن از آلیاژ روی ساخته شده است و کاربرد آن در چسبیدن کامل لنگه باز شو به فریم است . این یراق را میتوان در طول استفاده از پنجره تعویض نمود . به دلیل اینکه این یراق تحت فشار قرار می‌گیرد باید از نوع آلیاژ و جنس مناسبی تهیه شود . زماک در ظاهر یراق بسیار کوچکی است اما در کیفیت پنجره بسیار نقش مهمی دارد.
  7. دستگیره پنجره دوجداره کشویی :
  8. معمولا در پنجره ها از دستگیره های تک حالته و یا دو حالته استفاده می کنند و نوع دیگری غیر از این دستگیره مخفی است که استفاده از آن بیشتر در پنجره کشویی می باشد . دستگیره مخفی داخل پروفیل کار شده و هیچ برآمدگی را در سطح پنجره ایجاد نمیکند . برای مواردی مناسب است که پرده بر روی پنجره قرار می گیرد .

یراق الات پنجره دوجداره کشویی

بهترین انتخاب پنجره دوجداره مدل کشویی است ؟

استفاده از پنجره دوجداره کشویی به دلیل نوع باز شدن بسیار مخاطب دارد . زیرا که برای تمام محیط ها مخصوصا برای محیط هایی که فضای کمی دارند بسیار مناسب است . طرح این نوع پنجره بسیار شیک بوده و نمای بسیار زیبایی را به ساختمان شما می بخشد.
به طور قطعی نمیتوان گفت که پنجره دوجداره کشویی مناسب ترین نوع پنجره است . زیرا پنجره را باید متناسب با نوع ساختمان نیاز افراد و همچنین با توجه محیطی که ساختمان در آن قرار گرفته انتخاب نمود . گاها ممکن است پنجره کشویی با داشتن این مزیت ها در مکانی استفاده شود که اصلا کاربردی نیست.
شما برای خرید پنجره کشویی باید قبل از خرید شرایط زیادی را اعمم از نوع آب و هوا و شرایط باد و زاویه قرار گیری پنجره ساختمان را مورد بررسی قرار دهید. بعد از تحقیقات قطعا خرید بهتری انجام خواهید داد.

مزایا استفاده از پنجره دوجدار کشویی

از محبوبیت پنجره دوجداره کشویی که نمیتوان چشم پوشی کرد . علت این همه پسند بودن و پر طرفدار بودن این نوع پنجره، داشتن مزایا بسیار کاربردی آن است. در اینجا به بررسی چند مورد از مزایا پنجره دوجداره کشویی می پردازیم:


  1. مناسب برای تمامی فضا ها :
  2. این نوع پنجره به علت باز و بسته شدن کشویی برای تمام ساختمانم ها منازل مناسب است . اهمیت ویژه این پنجره برای اتاق هایی است که فضای کافی برای حریم باز شدن پنجره ندارند . پنجره کشویی هیچ فضایی را برای باز شدن اشغال نمی کند.
  3. باز و بسته شدن آسان :
  4. پنجره دوجداره کشویی با توجه به نوع ساختار آن، باز و بسته شدن بسیار سهل و آسانی دارد. این سهولت باعث شده که طرفداران زیادی را به خود جلب کند.
  5. جلوه زیبا :
  6. داشتن زیبایی ظاهری جذاب برای این پنجره نیز یک مزیت عالی محسوب می شود .
  7. مناسب برای انواع پرده :
  8. پنجره کشویی به این دلیل که هیچ فضایی برای باز شدن نیاز ندارد، مزاحمتی هم برای پرده نصب شده ایجاد نمیکند و شما به راحتی میتوانید از انواع پرده بر روی این پنجره استفاده کنید.
  9. عایق بودن :
  10. پنجره های دوجداره عایق بسیار مناسبی در برابر آلودگی های صوتی ، گرما و سرما ، همچنین ورودر گرد و غبار هستند.

پنچره و درب کشویی در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

از پنجره ودرب های کشویی در بسیاری از قسمت های خانه میتوان استفاده نمود. زیرا با داشتن ظاهر زیبایی که دارند باعث جلوه بخشی به نمای داخلی ساختمان خواهند شد. پنجره های کشویی نیز در نمای خارجی ساختمان تاثیر بسیار زیادی دارند . درب های کشویی برای ورودی منزل های ویلایی نیز استفاده می شود. معمولا این درب ها تمام شیشه استفاده می شوند و این باعث ورود مقدار زیادی نور به خانه و روشنایی محیط می شود.
از درب های کشویی نیز در ورودی آشپزخانه به بالکن و همچنین ورودی اتاق ها به بالکن استفاده می شود. در سرویس های بهداشتی نیز استفاده از درب ها کشویی متداول است. به علت اینه که در این مکان رطوبت و آب وجود دارد انتخاب درب دوجداره‌ی کشویی بهترین گزینه است. زیرا این درب ها از شیشه و پروفیل یو پی وی سی تشکیل شده اند و ضد زنگ خواهند بود.
در اکثر فروشگاه ها نیز از درب های کشویی استفاده می شود . استفاده وسیع از درب های کشویی در فروشگاه ها به دلیل باز و بسته شدن آسان این نوع درب است. در تمامی فروشگاه های بزرگ و کوچک میتوان از انواع مختلف درب های کشویی استفاده نمود. موارد دیگری که از درب کشویی استفاده می شود در ورودی مجتمع های بزرگ مسکونی ، تجاری ، پاساژها و دفاتر کاری و اداری است.

درب کشویی

پنجره دوجداره کشویی مناسب بالکن و تراس

از پنجره‌های دوجداره کشویی که ابعاد بزرگ‌تری دارند در ورودی تراس‌ها استفاده می‌شود. معمولاً باز شدن این پنجره‌ها به دو طرف چپ وراست امکان‌پذیر است. در پنجره‌های کشویی که ابعاد بزرگ‌تری دارند آب‌بندی با استفاده از درزگیرهای مویی انجام می‌شود. در بین پنجره‌های دوجداره مدل کشویی درصد بیشتر را در استفاده به‌عنوان درب بهارخواب استفاده می‌شود.
درب و پنجره‌های ریلی فضایی اضافی را برای باز و بسته شدن اشغال نمی‌کنند و در راستای یک خط افقی لنگه‌های درب حرکت می‌کنند. منازلی که در کنار اتوبان‌های پرسروصدا هستند عموماً نمی‌توانند به دلیل آلودگی صوتی استفاده مطلوبی از بالکن داشته باشند. پنجره دوجداره کشویی می‌تواند راهکار مناسبی باشد؛ زیرا عایق‌بندی صوتی را برای این ساختمان‌ها انجام می‌دهد.
همچنین می‌توان از جداره (شیشه) های رنگی یا دودی استفاده کرد و بالکن را تبدیل به یک فضای کاربردی به شکل انباری درآورد. منازلی که فضای کوچک‌ترین دارند را می‌توان با استفاده از چند ترفند ساده و به‌کارگیری فضاهایی مثل بالکن و بهارخواب کمی جادارتر کرد.

پنجره دوجداره کشویی جایگزین مناسب پنجره‌های قدیمی

قطعاً می‌توان بدون داشتن اطلاعات فنی و فقط با دانستن مزایای پنجره دوجداره به این جمع‌بندی رسید که پنجره‌های دوجداره ازهرجهت برای ساختمان و ساکنین آن مفید است. تعویض پنجره‌های قدیمی بهترین راهکار برای حل مشکلات عایق‌بندی ساختمان است؛ اما توجه داشته باشید که برای نصب پنجره دوجداره کشویی نکات مهمی را باید رعایت نمود.
قاب پنجره قبلی باید کاملاً از دیوار خارج شود. باز و بسته شدن پنجره کشویی، درصورتی‌که مقداری شیب وجود داشته باشد و یا پروفیل به خ.بی تنظیم‌نشده باشد با مشکل مواجه خواهد بود. شاید در درازمدت حتی نتوانید که به‌راحتی عمل باز و بسته شدن را انجام دهید.
درهرصورت شما باید قبل از نصب، عملیات زیرسازی پنجره را به‌صورت کاملاً دقیق انجام دهید. اگر این مرحله را به‌خوبی انجام دهید پنجره دوجداره کشویی قطعاً طول عمر بسیار خوبی خواهد داشت. شما می‌توانید بیشترین بهره را از پنجره دوجداره کشویی داشته باشید.


برچسب ها


نظرات کاربران

ارسال نظر

{{comment.name}}

{{comment.comentText}}

{{comment.persianDate}}
مشاهده بیشتر