پنجره دوجداره یو پی وی سی UPVC | قیمت - مزایا - معایب

پنجره دوجداره یو پی وی سی UPVC | قیمت - مزایا - معایب

تاریخ
1399/11/30 11:14 AM
دسته
پنجره

پنجره دو جداره چیست

پنجره ی دوجداره، نوعی از پنجره است که شامل دو شیشه است و بین آن ها فاصله ای وجود دارد. این فاصله با نوعی گاز پر شده است که این نوع گاز، رسانایی حرارتی بسیار کمی دارد. بنابراین، این نوع پنجره مقاومت خوبی در برابر سرما و گرما دارد و برای انواع آب و هوا مناسب است. با استفاده از آن، در مصرف انرژی، بسیار صرفه جویی می شود.

پنجره دوجداره یو پی وی سی upcv

UPVC چیست

این ماده از جنس پلاستیک است و در نیروگاه های پتروشیمی ساخته می شود. در حقیقت UPVC مخفف عبارت Chloride Unplasticised Poly Vinyl است. مدل پنجره ی دوجداره، توسط آلمانی ها اختراع شده است. مواد مورد استفاده در این جنس از ماده باعث می شود تا پنجره های تولیدی در برابر تغییرات حرارتی و همچنین صوت، مقاوم باشند.

انواع پنجره دوجداره از نظر نوع باز شدن

پنجره دوجداره UPVC ثابت


پرکاربردترین نوع پنجره ی دوجداره است که هیچ حالت بازشویی ندارد و مکانیسمی برای باز و بسته شدن آن طراحی نشده است. طراحی بسیار ساده ای دارد و این نوع پنجره دارای یک قالب همراه با دو شیشه ی عایق است. این پنجره ی دوجداره ی ثابت، بالاترین بازدهی را در عایق بندی صوتی، گرد و غبار و حرارت دارد.

پنجره دوجداره UPVC تک حالته


در این پنجره دوجداره فقط از یک طرف امکان بازشدن وجود دارد و به حالت لولایی است. برای اتاق های تاریک مناسب است زیرا حد الامکان نور را وارد فضای خانه می کند. این پنجره ها در اندازه ی بزرگتر کاربرد دارند. حالت های باز شدن آن بسته به سفارش مشتری می تواند بصورت لولا پایین، لولا در امتداد بالا و پنجره هایی که به فضای داخل خانه یا بیرون خانه باز می شوند، باشد. این نوع پنجره بصورت ساده طراحی شده و هزینه ی کمتری نسبت به سایر انواع پنجره دارد. همچنین در برابر خوردگی مقاومت دارد و انعطاف پذیری قابل قبولی دارد.

پنجره دوجداره UPVC دوحالته


از پلاستیک محکم و سختی ساخته شده است و دردو مدل باز و بسته می شود. به وسیله ی چرخش به داخل می توانیم این نوع پنجره ها را باز و بسته کنیم. یک حالت از یک طرف و به صورت لولایی، و حالت دیگری از بالا و با زاویه ی 25(مثل پنجره قطار) به حالت شیب داراست. در مناطق ساحلی و بیابانی کاربرد بیشتری دارد. اینها تنوع بالایی در حالت های باز و بسته شدن دارند و نحوه ی باز شدن می تواند با توجه به سفارش مشتری تغییر کند. در کل این نوع پنجره ها، گزینه و انتخاب جذابی هستند.

پنجره دوجداره UPVC کشویی


حالت ریل مانندی دارد و می تواند از دو طرف به سمت راست یا چپ باز شود. مدل کشویی نسبت به مدل لولایی، عایق کمتری ایجاد می کند. مزیتش این است که فضای اضافی اشغال نمی کند و برای پرده ها مزاحمتی ندارد. پنجره دوجداره کشویی به دلیل داشتن همین مزیت، مورد توجه ساختمان سازان قرار گرفته است.

پنجره دوجداره UPVC کشویی عمودی


حالت سنتی تری به خانه می دهد و ظاهر کلاسیکی دارند و انتخاب مناسبی است. این نوع پنجره های دوجداره به حالت عمودی باز می شوند و از داخل یا خارج ساختمان باز و بسته نمی شوند. فریم و قاب این نوع پنجره ایمن و استاندارد است و همچنین دارای وسایل و وزنه های تعادل است.

پنجره دوجداره UPVC فولکس واگنی


باز و بسته شدن پنجره دوجداره در این نوع مثل باز و بسته شدن در ماشین فولکس واگن است و به همین علت این نام را برایش انتخاب کرده اند. به نسبت، برای این نوع پنجره ی دوجداره باید هزینه بیشتری پرداخت کنید زیرا از یراق آلات خاصی در آن استفاده شده است. پنجره فولکس واگنی از انواع پنجره های ریلی است و عایق و استاندارد است.

پنجره دوجداره UPVC آکاردئونی


همانند ساز آکاردئون باز و بسته می شوند. در این مدل تمام لنگه ها در یک سمت جمع می شوند. و برای پنجره هایی با عرض بیشتر از سه متر مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع پنجره ها بسیار زیبا هستند و فضای خانه را چشم نواز می کند.

پنجره دوجداره UPVC فرانسوی


که به مدل فرانسوی هم معروف است، دو لنگه ی متفاوت دارد که از دو سمت باز می شود. میان دولنگه هیچ ستون اضافه ای وجود ندارد و فضای بین آن دو، کاملا خالی است. می توان آن را بصورت تک حالته یا دوحالته، بسته به سفارش مشتری، طراحی کرد. همچنین می تواند به حالت محور افقی یا محور عمودی طراحی شود.

پنجره دوجداره UPVC کلنگی


در یک جهت باز می شوند و متناسب با سفارش مشتری می توان جهت باز شدن آن را تغییر داد.این نوع پنجره ی دوجداره، مناسب فضای سرویس بهداشتی، راه پله، حمام و نورگیر است.

پنجره دوجداره UPVC سایه بانی


همانند پنجره های دوجداره ی مدل کلنگی در فضای سرویس بهداشتی، حمام، راه پله و نورگیر مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل پنجره تنها در یک جهت باز و بسته می شود. به دلیل داشتن طراحی خاص در برند ویستا بست،ف کمی گران تر است.

پنجره دوجداره UPVC دایره ای


حول یک محور قطری دایره ای باز و بسته می شوند و طراحی سختی دارند، پس به همین علت کمیابند. این نوع پنجره می تواند جلوه ی زیبا و بسیار ویژه ای به محیط خانه ی شما بدهد.

پنجره دوجداره UPVC خلیجی


در پذیرایی خانه کاربرد بیشتری دارد. و چه در داخل و چه در خارج خانه باعث زیباتر شدن محیط می شود. در بزرگتر به نظر رسیدن فضای داخل خانه موثر است. این نوع پنجره ها ترکیبی از پنجره های ثابت و بازشو هستند.

پنجره دوجداره UPVC کمانی


بسیار مدل به روزی دارد و از پیشرفته ترین انواع پنجره محسوب می شود. از مدل پنجره ی دوجداره ی خلیجی، نمای زیباتری ایجاد می کند. هنگامی که به آنها نگاه می کنیم، از افق دارای قوس هستند. این نوع پنجره در ایجاد فضای بزرگتر، کاربرد دارد و معمولا در پذیرایی خانه از آن استفاده می شود.

پنجره دوجداره یو پی وی سی upcv

عوامل مهم در قیمت پنجره دوجداره UPVC

اختلاف قیمت موجود بین فروشندگان پنجره دوجداره UPVC از مشکلات خریداران است. و همانطور که واضح است قیمت پنجره ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.
پنجره ها مهم ترین قسمت انتقال دهنده ی دما بین داخل و خارج خانه هستند. شیشه ی دوجداره از فاکتور های مهم در این نوع پنجره هاست. در عایق بندی و آب بندی بسیار موثر است و توسط اسپیسرهای آلومینیومی، این دولایه از هم جدا می شود و درون این اسپیسرها، ماده ی ضد رطوبت وجود دارد. بین دو شیشه گاز آرگون تزریق می کنند که رسانایی حرارتی کمی دارد و اتلاف انرژی را کاهش می دهد. ضخامت شیشه، رطوبت گیر، خلا، اسپیسر، چسب و گاز خشک در ساختار آن از عوامل مهم هستند. که در ادامه به توضیح مختصری راجع به اینها می پردازیم.
به لحاظ عایق صوتی بهتر است از دو شیشه با ضخامت های متفاوت استفاده شود. چسب پلی سولفات با کیفیت، در بستن درز های شیشه موثر است. باید توجه کنید که چسبی با کیفیت پایین در اثر تابش نور خورشید در گذر زمان خاصیت خود را از دست می دهد. اسپیسر ها مانع از خروج گاز عایق می شوند. قبل از تزریق گاز خشک باید فضای بین دو شیشه، خلا شود که با استفاده از دستگاه مخصوص انجام می شود. برای جلوگیری از بخار کردن شیشه از رطوبت گیر استفاده می شود که در نواحی شرجی قابل اهمیت است.
یراق آلات و یا اتصالات فلزی به نوع باز شدن پنجره بستگی دارد. ویژگی و کاربردهای زیادی دارد و باز و بسته شدن پنجره را راحت تر می کند. مارک های مختلفی از یراق آلات از جمله ترکی، ایرانی و آلمانی وجود دارد که تاثیر بسزایی در قیمت نهایی پنجره ی دوجداره دارد. یراق آلات آلمانی از کیفیت بهتری برخوردار است.
تقویت کننده های گالوانیزه، باعث استحکام درب و پنجره می شود. اندازه ی تقویت کننده ی گالوانیزه باید مطابق محفظه ی قرارگیری باشد و ضخامت ورق حداقل 1.5 میلی متر باشد. استفاده از گالوانیزه و تسمه های تقویت کننده، تاثیر زیادی در قیمت و کیفیت محصول دارد.
نوار درزبندی مورد استفاده هم در قیمت پنجره ی دوجداره تاثیر می گذارد. این نوار از جنس لاستیک EPDM است. این نوار ها در دراز مدت، استحکام بالایی دارند. این ویژگی به این منظور است که در گذر زمان و با باز و بسته شدن پنجره، خاصیت ارتجاعی خود را حفظ می کند و کارایی خود را از دست نمی دهد.

پنجره دوجداره یو پی وی سی upcv

پیشنهاد می شود مقاله قیمت انواع پنجره دوجداره upvc را مطالعه نمایید.

قیمت های انواع برند های معروف بر حسب نوع پنجره دوجداره به شرح زیر است.


پنجره دوجداره ویستا بست



  • تک لنگه از 200 تا 700 هزار تومان

  • دولنگه بالای 1 میلیون تومان است


پنجره دوجداره وین تک



  • تک لنگه از 300 تا 700 هزار تومان

  • دو لنگه از 900 هزار تومان تا 1.200 میلیون تومان است


پنجره دوجداره ایده آل



  • تک لنگه از 200 تا 500 هزار تومان

  • دو لنگه از 700 هزار تومان تا 1 میلیون تومان است


پنجره دوجداره هافمن



  • تک لنگه از 300 تا 600 هزار تومان

  • دو لنگه از 600 تا 900 هزار تومان تومان است

پنجره دوجداره یو پی وی سی upcv

طریقه محاسبه قیمت یک پنجره

عوامل بسیار زیادی هستند که بر قیمت یک پنجره تاثیر گذار خواهند بود . جنس مواد به کار برده شده در ساخت یک پنجره عامل اصلی برای تعیین قیمت آن است . مشخص است که هر چه قدر مواد با کیفیت تر در ساخت یک پنجره استفاده شود قیمت آن بیشتر خواهد بود .
طراحی و سفارش شکل خاصی از پنجره هم عامل دیگری است که می تواند باعث نوسانات قیمت نهایی باشد . بعضی از طراحان و معماران برای ساخت یک نما بسیار خاص از ساختمان سفارش پنجره هایی با اشکال هندسی منحصر به فردی را دارند . ساخت این پنجره ها زمان و مواد بیشتری را از تولید کننده طلب می کند و همین باعث افزایش قیمت می شود .
تولید کنندگان طبق در نظر گرفتن این فاکتور ها و همچنین سایز و ابعاد سفارش داده شده از سمت مشتری ، مبلغ را محاسبه می کنند . هیچ ارزانی بی علت و هیچ گرانی بی دلیل نیست . یک ضربالمثل چینی وجود دارد با این مضمون که ، آنقدر ثروتمند نیستم که کالا ارزان بخرم .

چه نیازی به هزینه کردن برای پنجره دوجداره است ؟

اگر شما شخصی هستید که سکوت و آرامش در منزل حائز اهمیت است ، راه به دست آوردن این آرامش استفاده از پنجره های دوجداره و عایق صدا است . پنجره های دوجداره با توجه به نوع ساختار و تلنولوژی که در آن ها به کار گرفته شده تا حدود 99 درصد از ورود و خروج صدا را به داخل ساختمان عایق می کند .
همچنین کاربرد دیگر این پنجره ها در حفظ و نگهداری گرما و سرما داخل ساختمان و همچنین جلو گیری از ورود سرما و گرما فضای بیرونی به ساختمان است . در فصل سرما یکی از راه های هدر رفت انرژی گاز که باعث مصرف زیاد و بی رویه این انرژی میشود ، وجود درزها و همچنین لایه نازک پنجره ها است .
با استفاده از پنجره های دوجداره از تمام این هدر رفت ها در فصل سرما و همچنین درفصول گرم سال جلوگیری خواهد شد . با این کار علاوه بر صرفه جویی و ذخیره انرژی های ملی ، در هزینه های پرداختی بابت گاز و برق و ... هم صرفه جویی و کاهش هزینه خواهیم داشت .


برچسب ها


نظرات کاربران

ارسال نظر

{{comment.name}}

{{comment.comentText}}

{{comment.persianDate}}
مشاهده بیشتر