همه چیز درباره پنجره دوجداره upvc رنگی

همه چیز درباره پنجره دوجداره upvc رنگی

پنجره دوجداره upvc رنگی در سال های اخیر نسبت به پنجره های کلاسیک UPVC محبوبیت زیادی یافته اند. شما می توانید این نوع پنجره را در رنگ های خاکستری، مشکی انتخاب کنید

تاریخ
1400/04/06 3:29 PM
دسته
پنجره

آشنایی با پنجره دوجداره upvc رنگی

پنجره دوجداره upvc رنگی، نوعی پنجره کاملا عایق و زیبا است که این روزها در حوزه ساخت و ساز بیشتر دیده می شود، و علاقه مندان زیادی را نیز در سراسر دنیا به خود اختصاص داده است. پنجره های uPVC رنگی از محبوب ترین پنجره ها هستند به همین دلیل ما این راهنما را برای کمک به شما در انتخاب درست پنجره آماده کرده ایم. ما در این مطلب سعی خواهیم کرد شما را با نکات مهم این نوع پنجره آشنا کنیم و ویژگی های مهم آن را بازگو نماییم تا اطلاعات کاملی از آن داشته باشید، توصیه می کنم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

پنجره با شیشه رنگی - پینجره با شیشه بی رنگ

وقتی نوبت به انتخاب پنجره دوجداره upvc می رسد، بسیاری از ما به طور خودکار به رنگ سفید فکر می کنیم، اما در حال حاضر تنوع زیادی از رنگ ها را در اختیار داریم. هم اکنون طیف زیادی از رنگ های مختلف پروفیل پنجره دوجداره موجود است ، بنابراین شما می توانید رنگی متناسب با ملک خود و نوع طراحی نمای ساختمان تان انتخاب کنید. خواه از uPVC استفاده کنید، یا از چوب یا از آلومینیوم.
پنجره دوجداره upvc رنگی در سال های اخیر نسبت به پنجره های کلاسیک UPVC محبوبیت زیادی یافته اند. شما می توانید این نوع پنجره را در رنگ های خاکستری، مشکی انتخاب کنید، این رنگ های جسورانه معاصر تنها دو مورد از طیف جذاب رنگ های قاب پنجره ای است که می توانید انتخاب کنید.
سلیقه و خواسته های صاحبان خانه روزبه روز پیچیده تر می شود و همین امر باعث شده است که تولید کنندگان پنجره دوجداره upvc رنگی سخت در تلاش باشند تا طیف گسترده ای از رنگ و جلای محصولات پنجره خود را تولید کنند. اکنون، شما نه تنها می توانید طیف وسیعی از رنگ ها را برای قاب یا شیشه پنجره های خود انتخاب کنید، بلکه می توانید از بین طیف وسیعی از مدل ها مختلف، پنجره مورد نظر را انتخاب کنید. این بدان معناست که شما می توانید زیبایی ملک خود را دو چندان کنید، خواه خانه شهری مدرن داشته باشید یا یک کلبه در بیرون از شهر.

پروفیل رنگی پنجره

آیا پنجره دوجداره upvc رنگی گران ترند؟

طبیعی است که صاحبان خانه فکر کنند که برای خرید پنجره دوجداره upvc رنگی، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه اضافی داشته باشند. با این وجود، هنگام انتخاب پنجره ها یا پنجره های رنگی، مطمئن باشید که بدون توجه به رنگی که انتخاب می کنید، دقیقاً همان هزینه را پرداخت خواهید کرد که برای یک پنجره دوجداره سفید رنگ پرداخت می کنید. البته بیشتر تأمین کنندگان دیگر برای پنجره های رنگی upvc هزینه بیشتری می گیرند، زیرا برای اضافه کردن رنگ به تلاش بیشتری احتیاج دارد.
اگر به دنبال کاهش هزینه ها هستید توصیه می کنم حتما به مراکز معتبر و متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا بتوانید بدون هزینه اضافی پنجره دوجداره upvc رنگی، را خریداری کنید. اکثر تولید کنندگان محبوب و معتبر بدون افزایش هزینه این محصول را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.
شاید برای شما نیز سوال باشد که، چرا این همه تغییرات در قیمت پنجره دوجداره upvc رنگی وجود دارد؟ دلایل وجود چنین تنوع گسترده ای در قیمت پنجره های دوجداره upvc رنگی معمولاً به دلیل تفاوت در مشخصات آنها مانند، سبک و اندازه است.
سبک: قیمت پنجره های دوجداره upvc رنگی تا حد زیادی توسط سبک مورد نیاز شما تعیین می شود. انتظار دارید که یک پنجره UPVC پیش ساخته حدود 50٪ کمتر از یک پنجره دوجداره کشویی با اندازه های مشابه داشته باشد زیرا طراحی و ساخت آن پیچیده تر است.

پنجره دوجداره رنگی

اندازه: هزینه شیشه پنجره دوجداره upvc رنگی به اندازه واحد بستگی دارد. همانطور که انتظار دارید، هزینه یک پنجره دوجداره معمولا دو برابر یک پنجره سنتی و معمولی است.
هزینه های اتصالات:
هزینه های کارگری به وضوح بسته به محل زندگی شما متفاوت است و این بر هزینه نهایی تأثیر می گذارد. به عنوان یک قانون کلی، هرچه تعداد پنجره های شما همزمان نصب شود، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر می شود.
البته نوع رنگ و رنگ آمیزی نیز تاثیر زیادی بر قیمت پنجره دوجداره upvc رنگی دارد.

اهمیت رنگ پنجره دوجداره upvc ؟

رنگ نقشی اساسی در زندگی همه دارد و وقتی صحبت از خانه شما می شود از اهمیت بیشتری برخوردار است. به شما کمک می کند خلاقیت و سبک شخصی خود را بیان کنید. پنجره دوجداره upvc رنگی به جذابیت هرچه بیشتر خانه شما کمک می کند و جذابیت آن را بیشتر می کند. در حالی که پنجره های دو جداره در یک زمان همیشه دارای قاب های سفید بودند، اما اکنون گزینه های زیادی برای شما در بازار وجود دارد. خواه بخواهید پنجره دو رنگ را انتخاب کنید یا اینکه یک طرح کلاسیک به رنگ چوب، این ابزار زیبایی ملک شما را افزایش می دهند.

آیا پنجره دوجداره upvc رنگی به مرور زمان کمرنگ می شوند؟

پنجره دوجداره upvc رنگی در کارخانه های مجهز به فناوری بالا تولید می شوند، معمولا برای رنگ آمیزی آنها از اتصال شیمیایی استفاده می شود تا رنگ مورد نظر به خوبی بر روی قاب پنجره ها بنشیند. این کار تضمین می کند رنگ پنجره در طولانی مدت کمرنگ شده و تغییر رنگ نمی دهد و سطح مقاوم تر و با دوام بیشتری ایجاد می کند.
یک روش ارزان تر برای تولید پنجره دوجداره upvc رنگی وجود دارد، که شامل لایه های زیادی از رنگ است که قبل از عملیات حرارتی یا "پخت" بر روی یک قاب سفید با استفاده از لاک پاشیده می شود. برخی از تولیدکنندگان از این روش برای کاهش هزینه هر واحد تولیدی خود استفاده می کنند، اما ما این محصول را در نمونه کارهای خود ارائه نمی دهیم زیرا معتقدیم که از مقاومت و سختی خوبی برخوردار نیست.

از مهمترین ویژگی های پنجره دوجداره upvc رنگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:


  1.  زیبایی و جذابیت بیشتر که همه نگاه ها را به خود جلب می کند

  2.  کاهش مصرف انرژی در فضاهای مسکونی، اداری، تجاری

  3.  نصب راحت و هزینه مقرون به صرفه

  4. طول عمر زیاد و مقاومت بسیار بالا در برابر اشعه خورشید

  5.  عایق مناسب در برابر، صدا، رطوبت، باران، حرارت و ...

  6.  تنوع زیاد در رنگ و طرح


نصب پنجره دوجداره upvc رنگی

طریقه نصب هر پنجره ای در مرحله اول بستگی به نوع پنجره دارد . برای تعویض پنجره های قدیمی هم اگر نوع آنها یکسان باشد میتوان به راحتی عمل جایگزین را انجام داد. مثلا میتوانید پنجره بازشو را با پنجره ثابت بدون بازشو تغییر داد. این عمل به دلیل اینکه چارچوب ها یکسان است و نیاز به تغییر اساسی ندارد امکان پذیر خواهد بود.
برای تعویض و یا نصب پنجره دوجداره رنگی دولنگه یا یک لنگه باز شو مراحل به شکل پنجره ثابت انجام می شود. تنها تفاوتی که در اجرای پنجره های مختلف وجود دارد، متراژ پروفیل مصرفی برای لنگه های باز شو پنجره است ویراق های مورد نیاز نیز به پنجره اضافه می شوند. تقسیم بندی پنجره ها به دو لنگه یا سه لنگه باعث می شود پرووفیل به ابعاد استاندارد تر نزدیک باشد.
در حالت کلی نصب پنجره های رنگی تفاوت چندانی با دیگر پنجره های دوجداره ندارد و میتوان به همان روش قدیمی آن را نصب و اجرا کرد .

قیمت پنجره دوجداره UPVC رنگی

قیمت هر پنجره با توجه به یراق الات و نوع پروفیل آن مشخص می شود . مشخص است که هرچه این ابزرا ها با کیفیت باشند و از جنس بهتری برخوردار باشد قیمت ان نیز رو به افزایش خواهد بود. در پنجره های رنگی مورد دیگری که بر قیمت تاثیر دارد رنگ پروفیل است . زیرا انواع رنگ های مانند لمینیت میتوانند قیمت های مختلفی را برای پنجره ایجاد کنند.
علاوه بر این میتوان به صورت جداگانه رنگ را بر سطح پروفیل اضافه کنید. این کار نیاز به رنگ های مخصوصی دارند و تنوع رنگ در این روش بسیار زیاد تر است زیرا میتوانید با ترکیب رنگ ها انواع مختلفی از رنگ های پروفیل را ایجاد کنید. همچنین پوشش رنگ ایجاد شده با این روش بسیار کمقاوم تر از دیگر روش ها است . البته که این روش با داشتن این مزیت ها تاثیر زیادی بر قیمت پنجره خواهد گذاشت.

طریقه ساخت پنجره دوجداره رنگی چگونه است؟

پنجره های دوجداره رنگی به دو قسمت تقسیم می شوند. برخی پنجره رنگی را آن نوع از پنجره میدانند که فقط شیشه های آن رنگی است(پنجره دوجداره ارسی) و برخی دیگر منظورشان از پنجره رنگی ، پنجره ای است که پروفیل رنگی دارد. در واقع هر دو نوع پنجره ، پنجره رنگی محسوب می شوند اما با شکل های مختلف .
در پنجره هایی که توسط پروفیل رنگی جزو پنجره های رنگی قرار گرفته اند، به دو شکل عملیات رنگ آنها صورت می گیرد:


  • روش اول رنگ به صورت پودری روی پروفیل ها قرار می گیرد، رنگ های پودری عمر بسیار طولانی تری نسبت به رنگ های دیگر دارند و شرایط محیطی بر روی آنها تاثیر زیادی نخواهد داشت. این نوع رنگ کردن امروزه زیاد توصیه نمی شود.

  • روش دوم در ساخت پروفیل های رنگی استفاده از لایه های لمینیت است. امروزه اکثر پنجره های رنگی موجود از جنس پروفیل پی وی سی رنگی لمینیتی هستند. این روش رنگ میتواند در کارخانه زمان ساخت پروفیل انجام شود و یا اینکه در هنگام برش کاری در کارخانه ساخت پنجره صورت بگیرد. حوزه انتخابی رنگ برای مشتری در این روش بسیار گسترده است.


هزینه زیاد لمینیت باعث شده که در عین محبوبیت فراوان، توسط همگان مورد استقبال قرار نگیرد. لمینیت کردن پنجره عبلاوه بر رنگی کردن آن به ویژگی های مثبت دیگری به پنجره دوجداره نیز می افزاید. لمینیت ماد ه ای است که مانند یک فویل کل پروفیل پنجره را می پوشاند واز آن در برابر شرایط آب و هوایی مراقبت می کند.

پنجره سه جداره رنگی

در پنجره های رنگی نیز میتوان از پنجره های سه جداره نیز استفاده کرد. تفاوت این نوع پنجره با دیگر پنجره های یو پی وی سی upvc در تعداد شیشه ها است. پنجره سه جداره دارای 3 شیشه در ساختار خود می باشد و برای مکان هایی که سروصدا و عایق صوتی اهمیت دارند بسیار کاربردی هستند.
پنجره های سه جداره توانسته اند که مقاومت بیشتری در برابر آلودگی های صوتی ایجاد کنند. برای ساختمان هایی که نزدیک به شهرک های صنعتی،فرودگاه ها، فروشگاه ها،اتوبان ها و مناطق پر سروصدا هستند بسیاتر مناسب است. قیمت پنجره های سه جداره با توجه به نوع ساختار از پنجره های دوجداره بیشتر است.
اما اگر ساختمان شما در منطقه ای قرار دارد که آلودگی صوتی آن به این شدت نمی باشد نیاز به هزینه اضافی نیست و قطعا پنجره های دو جداره میتوانند به شما در حفظ آرامش منزلتان کمک کنند. پنجره های سه جداره نیز به شکل رنگی تولید شده و طرفداران خود را جذب کرده است.

خاص ترین پنجره های رنگی در جهان

در معماری سراسر جهان از پنجره های رنگی استفاده های خاص و منحصر به فردی شده است . بناهایی مانند کتابخامه ها، موزه ها، کلیسا ها و ... که با استفاده از شبشه های رنگی و اندکی خلاقیت و هنر زیبایی را خلق کرده اند که مورد توجه عموم مردم در سراسر دنیا قرار گرفته است.
در ادامه به معرفی چند مکان از معروف ترین ها می پردازیم :

کلیسا جامع برزیلیا

این کلیسا در سال 1960 ساخته شد . پنجره های رنگی آن که تداعی کننده موجی از رنگ ها هستند در سال 1990 توسط ماریان پریتی طراحی شدند . این کلیسا جزء مشهور ترین و پر بازدید ترین ها جذابه های گردشگری است . طبق آمار به دست آمده سالانه حدود یک میلیون نفر به باز دید از این کلیسا می پردازند.

کلیسا

کلیسا ترینیتی

طراحی خاص پنجره های رنگی این کلیسا به شکلی است که تاریخ را با هم ادغام کرده است . این کلیسا در شهر شیکاگو قرار دارد . در ساعاتی از روز که خورشید به شکل کامل می تابد طرح پنجره های رنگی واضح تر نمایان می شود. این تصاویر نمایانگر مسائل اجتماعی روزمره و تاریخ شهر شیکاگو است .

کلیسا ترینیتی

کلیسا جامع آخن

جزء قدیمی ترین کلیساهای غرب کشور آلمان است . این کلیسا در سال 805 پیش از میلاد ساخته شده است .در گذر زمان و اتفاقاتی چون آتش سوزی پنجره های اصلی این بنا تخریب شده اند . پنجره های رنگی فعلی آن در سال 1950 بازسازی شده است . اما همچنان این کلیسا ظاهر تاریخی خود را حفظ کرده است . پنجره های جدید درواق دروازه هایی به گذشته هستند .

کلیسا آخن

سالن کنسرت پالاس د لا موزیکا کاتالانا

این سالن در شهر بارسلون اسپانیا قرار دارد . سقف بی نظیر با طرحی خاص از شیشه ها رنگی دارد که هر شخص به محض ورود به سالن ناخود آگاه به سمت بالا نگاه می کند.طراحی سالن به شکلی اس که مانند یک جعبه شیشه ای می باشد .

سالن کنسرت

اصلی ترین مزیت های پنجره دوجداره رنگی upvc


  1. تنوع در رنگ :
  2. رنگ بندی پنجره های دوجداره بسیار زیاد است و پاسخ‌گو برای هر سلیقه ای می باشد.
  3. امکان هماهنگ شدن با طرح های مختلف:
  4. شما می تواند همراه با رنگ بندی از طرح های دیگر پنجره دوجداره نیز استفاده کنید مانند پنجره دوجداره رنگی طرح چوب
  5. مقاومت در برابر ضربه:
  6. پنجره های دوجداره رنگی در برابر خراشیدن و پوسیدگی و ضربه مقاومت بالایی دارند.
  7. سازگار با شرایط آب و هوایی:
  8. در هر شرایط آب و هوایی می توان ازپنجره های دوجداره استفاده کنید.
  9. طول عمر بالا رنگ:
  10. رنگ‌های استفاده شده در پنجره دوجداره رنگی مثل رنگ هایی که در پنجره های آهنی استفاده می شود نیست و طول عمر بیشتری نسبت ب رنگ های معمولی دارند.
  11. تولید به دو شکل براق و مات:
  12. پنجره رنگی در دو نوع براق و مات در بازار موجود می باشد. شما می تواند با توجه به سلیقه خود یکی از این دو نوع رنگ را انتخاب نمایید
  13. استقامت در برابر خورشید:
  14. پنجره دوجداره رنگی در برابر اشعه ماورا بنفش و نور مستقیم خورشید استقامت بالایی دارد.


برچسب ها


نظرات کاربران

ارسال نظر

{{comment.name}}

{{comment.comentText}}

{{comment.persianDate}}
مشاهده بیشتر