پنجره سه جداره یو پی وی سی UPVC | قیمت - مزایا - معایب

پنجره سه جداره یو پی وی سی UPVC | قیمت - مزایا - معایب

بسیاری از افراد برای راحتی بیشتر، آرامش بیشتر و مصرف انرژی کمتر به پنجره سه جداره اعتماد می کنند. اگر سقف، دیوارها و کف ساختمان شما کاملا عایق بندی شده باشد اما پنجره های شما فقط یک یا دو جداره باشد، شب ها لکه های سرد در اطراف پنجره ها ایجاد می شود و باعث ایجاد نشت و چگالش می شود.

تاریخ
1399/11/30 11:14 AM
دسته
پنجره

پنجره سه جداره؟

افزایش بهره وری انرژی در خانه شما یک رویا نیست، در واقع، به نوع مورد استفاده در پنجره ها خلاصه می شود. راه حل های مناسب و نیز هوشمندانه می تواند فضای زندگی شما را به گونه ای بهینه سازد که به طور چشمگیری به تجهیزات گرمایشی و سرمایشی کمتری نیاز داشته باشید.
در این دامنه، پنجره سه جداره مورد توجه عمده بازار قرار گرفته است. خواص عایق کاری بسیار کارآمد آنها برای عملکرد خوب در برابر شرایط شدید آب و هوایی و ارائه صوت بهتر در برابر سر و صدای خارجی معتبر است. بنابراین، آیا سرمایه گذاری در پنجره های سه جداره ارزش پول شما را دارد؟ بیایید با بررسی هایی در این زمینه به این موضوع پی ببریم که آیا خرید آنها برای ما مقبول است یا خیر؟

پنجره سه جداره دقیقاً چیست؟

اساساً، یک پنجره سه جداره دارای سه صفحه شیشه است که در یک قاب و چارچوب کاملا مهر و موم شده قرار می گیرد. شکاف های کوچک بین دو واحد مهر و موم شده وجود دارد که توسط گاز آرگون پر می شود که سنگین تر از هوا است و بنابراین عایق موثرتری در برابر سرما و صدا ایجاد می کند.

پنجره سه جداره یو پی وی سی upvc

دلیل اهمیت پنجره سه جداره نسبت به پنجره های دو جداره چیست؟

اگرچه در ابتدای تولید پنجره سه جداره مخالفت های زیادی با آن می شد، اما مزایای آنها نسبت به پنجره های دوجداره بسیار است. جداره بیشتر این نوع از پنجره باعث جلوگیری از گرما بیشتر خانه می شود و گرمای بیشتری را نیز مسدود می کند. توجه به این نکته مهم است که ۲۰٪ از گرمای از دست رفته در خانه را می توان به پنجره های دو جداره قدیمی نسبت داد.
علاوه بر این، پنجره های سه جداره نسبت به پنجره های دو جداره و یک جداره از نظر مصرف انرژی عملکرد بهتری دارند. از"U-value" ( تبادل حرارتی انواع شیشه های ساختمان) برای اندازه گیری کارایی یک پنجره استفاده می شود و هرچه مقدار بالاتر باشد، بازده پنجره کمتر است. ارزش پنجره های یک جداره بیش از ۵ است، در حالی که پنجره های دو جداره جدید که نصب شده اند، طبق مقررات ساختمان، نباید دارای مقدار تبادل حرارتی بیش از ۱.۶ باشند. با این حال، اکثر پنجره های سه جداره مقدار تبادل حرارتی ۰.۸ یا پایین از این را ثبت کرده اند. بنابراین پنجره سه جداره از نظر تبادل حرارتی نسبت به پنجره های تک جداره و دوجداره عملکرد بهتری دارد.
بسیاری از افراد برای راحتی بیشتر، آرامش بیشتر و مصرف انرژی کمتر به پنجره سه جداره اعتماد می کنند. اگر سقف، دیوارها و کف ساختمان شما کاملا عایق بندی شده باشد اما پنجره های شما فقط یک یا دو جداره باشد، شب ها لکه های سرد در اطراف پنجره ها ایجاد می شود و باعث ایجاد نشت و چگالش می شود.
اگرچه پنجره سه جداره در تابستان گرما را از خانه خارج می کنند و در زمستان از ورود سرما جلوگیری می کنند، اما بسیاری از افراد در کشور ما تعجب می کنند که آیا وجود آنها در خانه ضروری است یا خیر؟ پنجره های سه جداره در آب و هوای سردتر به خصوص در مناطق غربی کشورمان که آب و هوای سرد و کوهستانی دارند بسیار محبوب هستند زیرا گرمای بیشتری را در خود نگه می دارند.

پنجره سه جداره یو پی وی سی upvc

ارزش پنجره سه جداره در مقابل هزینه آن؟

هزینه پنجره سه جداره می تواند حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از پنجره های دو جداره و تک جداره معمولی باشد و کسانی که آنها را دارند از صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار بیشتری بهره مند خواهند شد. بنابراین، ممکن است مقرون به صرفه ترین گزینه برای هر خانه نباشد.
با این حال، اگر می خواهید اثرات آلودگی صوتی را کاهش دهید، پنجره سه جداره می تواند گزینه مناسبی برای واحد، مسکونی، اداری، آموزشی و حتی تجاری شما باشند. به عنوان مثال، اگر در نزدیکی یک جاده شلوغ و نزديك به مركز شهر زندگی می كنید كه صدای عبور و مرور وسایل نقلیه و نیز افراد پیاده این مسئله دائمی است، نصب پنجره های سه جداره می تواند خانه شما را به محلی آرام تر برای زندگی تبدیل كند و ارزش آن را افزایش دهد.

پنجره سه جداره یو پی وی سی upvc

مزایا و معایب پنجره سه جداره؟

برای کسانی که بلاتکلیف هستند، در اینجا لیستی سریع از جوانب مثبت و منفی پنجره سه جداره آورده شده است که باید هنگام خرید این نوع از پنجره ها آنها را در نظر بگیرید:
مزیت های مهم منفی پنجره سه جداره ؟
+ پنجره های سه جداره مقدار تبادل حرارتی پایین تری از نظر انرژی دارند
+ آنها سرما را حفظ کرده و گرما را در فصل زمستان خارج نمی کنند.
+ آنها از ورود گرما در تابستان جلوگیری می کنند.
+ آنها سر و صدا را از بین می برند و بنابراین می توانند به دارایی شما ارزش افزوده دهند.
+ پنجره های سه جداره استحکام زیادی برای افزایش امنیت در برابر نفوذ افراد بیگانه نیز فراهم می کند.
+ پنجره های سه جداره با محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش خفیف، مانع از جاری شدن نور طبیعی روز در داخل نمی شوند، بنابراین می توانید از فضای داخلی با نور زیاد نیز لذت ببرید.

معایب پنجره سه جداره؟

+ هزینه خرید آنها حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از پنجره های دو جداره است
+ هزینه نصب آنها به طور قابل توجهی بیشتر است
+ ممکن است همیشه در آب و هوای معتدل لازم نباشد

پنجره سه جداره یو پی وی سی upvc

یو پی وی سی متداول ترین ماده ای است که برای قاب بندی پنجره سه جداره استفاده می شود. با این حال، عایق بندی پنجره ضعیفی را فراهم می کند و لزوماً مکمل نمای سنتی تر نیست. از طرف دیگر، قاب های چوبی می توانند در صرفه جویی بیشتر در هزینه های انرژی به شما کمک کنند، اما نیاز به نگهداری دارند و نصب آنها دشوار تر و اغلب گران تر است. با این وجود فریم های یو پی وی سی و چوب در تنوع رنگی متناسب با نمای اکثر خانه موجود است.
حال که با مزیت ها و معایب پنجره سه جداره آشنا شدید و فهمیدید که آنها تا چه میزان بر مصرف انرژی شما و نیز آرامش شما تاثیر می گذارند، می توانید به آسانی برای خرید و یا عدم خرید آنها تصمیم بگیرید.

چرا از پنجره سه جداره استفاده کنیم؟

اگر شما فردی هستید که در محل کار و یا منزل خود به دنبال سکوت و آرامش هستید و یا اینکه برای کاهش مصرف انرژی ارزش قائل می شوید، قطعا استفاده از پنجره upvc سه جداره بهترین پیشنهاد برای شماست. پنجره های سه جداره بسیار عملکرد بهتری نسبت به پنجره های دوجدار، در عایق کردنسرو صدا، گرما، سرما و همچنین گرد و غبار دارد.
پنجره های سه جداره زیبایی بسیار دلنوازی را به خانه شما هدیه میکنند و همچنین ارزش خانه شما را در هنگام فروش نیز بالا می بریند. همچنین پنجره های سه جداره به دلیل داشتن نوع خاصی از شیشه، از ورود اشعه های آفتاب به منزل شما جلو گیری می کند.

پنجره های سه جداره تنظیم کننده دمای منزل شما هستند و دمای داخل یک ساختمان را در فصل سرما گرم و در فصل گرم تابستان سرد نگه‌می دارند. پنجره سه جداره به دلیل استحکام بیشتر، امنیت بالایی دارد. پنجره های دوجداره نیز در جایگاه خود بسیار کاربردی هستند. برای افرادی که در مناطق ساکت تر و دورتر از اتوبان ها و خیابان هایی پر رفت آمد زندگی میکنند مناسب هستند.
اما اگر که ساختمان شما در نزدیکی فرودگاه ها یا محیط های صنعتی و یا راه‌آهن و اتوبان های شلوغ باشد. استفاده از پنجره های سه جداره به جای پنجره های دو جداره بهتین پیشنهاد است که موجب به ایجاد آرامش برای شما خواهد شد؛ اما اگر شما این نیاز را در ساختمان خود احساس نمیکنید؛ برای جلو گیری از ایجاد هزینه های بیشتر بهتر است که از پنجره دو جدارعه استفاده کنید.
علاوه بر این ها نصب دقیق و اصولی پنجره دوجداره تاثیر بسیار زیادی بر عایق بودن و انجام صحیح وظایف پنجره دوجداره دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه

اینجا

کلیک کنید.

پنجره سه جداره در کدام ساختمان ها کاربرد دارد؟

پنجره های سه جداره به خاطر نوع ساخت و مزیت هایی که دارند در هر ساختمانی در نزدیکی کارخانه جات، فرودگاه ها، ایستگاه قطار، اتوبان های شلوغ و یا مکانی که از نظر شلوغی به حدی باشد که آرامش را از افراد داخل ساختمان سلب کند پنجره های سه جداره کاربرد دارند.
ساختمان هایی مثل خود فرودگاه ها و ساختمان های صنعتی که خود منشا تولید سرو صدا هستند از پنجره های چهار جداره استفاده میشود. استفاده از پنجره های دو، سه و چهار جداره بستگی به شرایط و محیط قرار گیری ساختمان شما دارد هرچه سرو صدا بیشتر باشد برای عایق کردن این آلودگی های صوتی باید تعداد جداره های پنجره شما بیشتر شود.

آیا امکان تبدیل پنجره دو جداره به سه جداره وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که این امکان وجود ندارد؛ زیرا پروفیل استفاده شده در پنجره دوجداره فقط مناسب آن ساخته شده و برای نگهداری شیشه سوم که در پنجره سه جداره وجود دارد مناسب نیست. پروفیل و ساختار قالب بندی پنجرهای دو و سه جداره با یک دیگر متفاوت است و امکان تبدیل به یک دیگر را ندارند.
برای تغییر پنجره دوجداره به سه جداره باید کل پنجره عوض شود. برای جلوگیری از ایجاد چنین هزینه‌هایی بهتر است که همان ابتدا به‌صورت دقیق نیازسنجی را انجام دهید. شرایط و محیط اطراف ساختمان خود را چک کرده و با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، پنجره مناسب را تهیه و نصب نمایید.

پنجره پنج جداره ، عایق صد در صد

پنجره های پنج جداره، داری 5 شیشه هستند که بر روی پروفیل مخصوص قرار گرفته شده است. استفاده از پنجره های پنج جداره در مکان هایی خاص و شلوغ بسیار کاربردی است. برای نمونه در برج مراقبت فرودگاه، کیوسک های نگهبانی ایستگاه های قطار، کارخانه جات صنعتی بزرگ و ... کاربرد دارد.
استفاده از پنجره های 5 جداره برای منازل مسکونی که در مکان های معمولی هستند توجیه ندارد. استفاده از این پنجره بلامانع است اما هزینه اضافی برای شما خواهد داشت. البته ساختمان هایی هستند که نزدیکی مکان های شلوغی مثل فرودگاه قرار دارند که نیاز به پنجره 5 جداره برای داشتن عایق صوتی کامل لازم است.
پنجره های پنج جداره برای مکان های خاصی طراحی شده اند و عایق صد در صدی هستند. ساختار این پنجره به شکلی است که کوچکترین صدا از آن عبور نخواهد کرد.


برچسب ها


نظرات کاربران

ارسال نظر

{{comment.name}}

{{comment.comentText}}

{{comment.persianDate}}
مشاهده بیشتر