بهترین پنجره دوجداره UPVC | مقایسه انواع برند پنجره دوجداره upcv

بهترین پنجره دوجداره UPVC | مقایسه انواع برند پنجره دوجداره upcv

کدام نوع پنجره دوجداره مناسبتر و بهتر است ؟ شاید هم این سوال بهتری است که کدام مارک و برند پنجره دوجداره upvc ؟ شاید می توان گفت که این دو سوال از اساسی ترین و پرتکرار ترین سوالاتی هستند

تاریخ
1399/11/16 4:35 PM
دسته
پنجره

چه نوعی از پنجره دوجداره بهتر از بقیه است؟

کدام نوع پنجره دوجداره مناسب‌تر و بهتر است؟ شاید هم این سؤال بهتری است که کدام مارک و برند پنجره دوجداره upvc؟ شاید می‌توان گفت که این دو سؤال از اساسی‌ترین و پرتکرارترین سؤالاتی هستند که توسط افرادی که قصد خرید پنجره دوجداره upvc را دارند پرسیده می‌شوند در این مطلب قصد داریم تا با مقایسه‌ها و توضیحاتی شما را با این موضوع بیشتر آشنا کنیم تا بتوانید انتخاب بهتر و مناسب‌تری را داشته باشید.

براي آشنایی با مناسب‌ترین پنجره دوجداره upvc باید انواع پنجره به گزینه‌های مختلفی دسته‌بندی کنیم؛ زیرا هرکدام از دسته‌ها می‌تواند معياری براي معرفي مناسب‌ترین پنجره دوجداره يو پی‌وی‌سی upvc ازنظر شما باشد. محل نصب و شرایط نصب قطعاً در انتخاب نوع پنجره دوجداره upvc تأثیرگذار خواهد بود و می‌تواند در معیارهای انتخاب پنجره تغییراتی ایجاد کند.

بهترین نوع پنجره دوجداره upcv

اساسی‌ترین عوامل براي معرفي بهترين نوع پنجره دوجداره upvc


  • بهترين برند پنجره دوجداره یو پی‌وی‌سی upvc (نوع پروفيل پنجره)

  • بهترين پنجره دوجداره یو پی‌وی‌سی upvc (بازشو پنجره)

بهترین نوع پنجره دوجداره upcv

بهترين برند پنجره دوجداره یو پی‌وی‌سی upvc

برندهاي گوناگونی از پنجره دوجداره در بازار موجود می‌باشد که هرکدام از آن‌ها مزایای منحصر به خود را دارند و درنتیجه قیمت‌های مختلفی نیز دارند. يکي از عواملی اصلی و اثرگذار در قيمت پنجره دوجداره upvc برند و یا به عبارتی مارک يو پی‌وی‌سی upvc است.
سه برند و مارک با بیشترین تقاضا در بازار
+ وين تک
+ ويستا بست
+ هافمن
البته ناگفته نماند که برندهای بیشتری در بازار موجود هستند اما این سه برند همان‌طور که اشاره شد، بیشترین تقاضا و مصرف را در بازار دارند.
این دو پروفيل یعنی وين تک و ويستا بست در رنج های متفاوتی از کيفيت، در بازار موجود هستند. لازم به ذکر است که چنانچه به دنبال بهترين برند پنجره يو پی‌وی‌سی upvc هستید، به این نکته مهم توجه کنید در برخی از موارد مشاهده‌شده است که از پروفیل‌های غیر اصل نيز به‌عنوان پروفیل‌های اصل و معتبر استفاده می‌کنند. پس حتماً قبل از خرید از معتبر بودن طرف مقابل خود اطمینان حاصل کنید و سپس اقدام به خرید کنید. حتی توصیه می‌شود که حتماً از افراد متخصص و یا حداقل آشنا با این موضوع در خریدهای خود کمک بگیرید.

مقایسه پروفیل‌های وین تک و ویستا بست


  • پروفيل ویستا بست از پروفيل وين تک گران‌تر است.

  • پروفيل ویستا بست از وين تک وزن بیشتری دارد و سنگین‌تر می‌باشد.

  • ضخامت پروفيل خانواده ویستا بست در دیواره‌های خارجي بيشتر است.

  • پروفيل وين تک سطح مقاومت بيشتري را نسبت به ويستا بست دارا است.



هر دو پروفيل يعني وين تک و ويستا بست همان‌طور که گفته شد رده‌های کیفیتی مختلفی دارند که هرکدام داراي ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود هستند. اين دو پروفيل سال‌های زیادی است که به‌عنوان پروفیل‌های درب و پنجره دوجداره مورداستفاده قرار می‌گیرند.

بهترین نوع پنجره دوجداره upcv

بهترين نوع پنجره دوجداره ازنظر مدل

برای پاسخ به این سؤال باید وضعیت و شرایط پنجره موردبررسی قرار بگیرد. به‌عنوان‌مثال استفاده از پنجره ریلی یا کشویی در آشپزخانه مناسب است. یا مثلاً در سرویس‌های بهداشتی یا حمام می‌توانید از پنجره دایره‌ای استفاده کنید. درنتیجه برای انتخاب بهترین نوع پنجره دوجداره از مدل یا به عبارتی ازنظر بازشو، شما باید موقعیت و مکانی که قرار است پنجره مورداستفاده قرار بگیرد را در نظر داشته باشید. موضوع مهم‌تر بعدی این است که پنجره و محل نصب آنچه اندازه‌ای دارند.

چگونه بهترین پنجره دوجداره را بخریم

يکي از مسائلی که افراد برای خرید پنجره دوجداره یو پی‌وی‌سی upvc در بازار ايران با آن مواجه می‌باشند، تفاوت قيمت میان شرکت‌های تولیدکننده اين نوع پنجره‌ها است. در بازار ايران نحوه مشاوره بين خريدار و فروشنده با توجه به نوع پروفيل انجام می‌شود. يعني به اين طریق که به‌عنوان‌مثال قيمت پنجره دوجداره با پروفيل وين تک X تومان است ولی همان نقشه براي فروشنده ديگر مثلاً X+Y تومان است. حال خريدار این فکر را می‌کند که فروشنده دوم همان جنس را باقیمت بیشتری عرضه می‌کند. اين حدس و گمان در خیلی از مواقع درست نيست به این دليل که قيمت پنجره دوجداره یو پی‌وی‌سی upvc به فاکتورهای مختلفی بستگي دارد.

مهم‌ترین عوامل در قیمت پنجره دوجداره یو پی‌وی‌سی upvc


  • نوع پروفيل

  • تقویت‌کننده گالوانيزه

  • نوار درزبندي.

  • یراق‌آلات و اتصالات فلزي

  • شيشه

  • طراحي پنجره

  • نصب و خدمات پس از فروش


بهترین مدل پنجره دوجداره upcv

تأثیر نوع پروفيل

يکي از عوامل مهم تعيين قيمت پنجره دوجداره پروفيل مورداستفاده در ساخت اين نوع از پنجره‌ها است. همان‌طور که قبلاً هم اشاره شد پروفیل‌های متنوعی در بازار وجود هستند که بیشترین تقاضای بازار مربوط به وین تک، ویستا بست و هافمن می‌باشد. يکي از استانداردهای اساسی در انتخاب نوع پروفيل ضخامت ديواره پروفيل است. ضخامت استاندارد بین‌المللی 3 میلی‌متر است.
نکته مهم: در بازار ايران مسئله‌ای که بايد به آن توجه شود اين است که فروشندگان و توليدکنندگان پنجره دوجداره صرفاً قيمت خود را طبق برند و مارک پروفيل به خريدار اعلام می‌کنند ولي با توجه به عواملی که در بالا اشاره شد، درمی‌یابیم که پروفيل و نوع پروفیل يکي از 7 عاملی است که بر قيمت پنجره دوجداره اثر می‌گذارد و هيچ ضمانتی بر کيفيت نهايي پنجره دوجداره ساخته‌شده نيست و فاکتورهای ديگر هم تأثیر دارند که خريدار حتماً باید به همه اين فاکتورها توجه کند.

تقویت‌کننده گالوانيزه

استحکام درب و پنجره دوجداره فقط با گالوانیزه‌ای که داخل پروفيل به کار می‌رود تأمین می‌شود.
نکته مهم: استفاده از گالوانيزه باید بر اساس ابعاد محفظه قرارگيري باشد و در ضمن ضخامت ورق حداقل 1.5 میلی‌متر باشد.

يکي از مسائلی که اثر زیادی بر قيمت و کيفيت محصول نهايي در پنجره دوجداره می‌گذارد استفاده از گالوانيزه و تسمه‌های تقویت‌کننده است. گالوانیزه‌های U شکل در داخل سطح مقطع پروفيل قرار می‌گیرد؛ که برخی از شرکت‌های تولیدکننده درب و پنجره یو پی‌وی‌سی upvc با در نظر گرفتن ابعاد پنجره از دو نوع گالوانيزه استفاده می‌کنند. نوع اول، گالوانيزه باضخامت ديواره 1.5 میلی‌متر و نوع دوم، باضخامت ديواره 2 میلی‌متر است. استفاده از این دو نوع گالوانیزه به ابعاد پنجره و نوع طراحي آن‌ها وابسته است. به اين صورت که در پنجره‌های با ابعاد بیش از 2 متر، در عرض و ارتفاع و همچنين در یونیت‌های درب سوييچي از گالوانيزه نوع 2 میلی‌متر استفاده می‌شود.

گالوانيزه به‌کاربرده شده در یونیت‌های درب ازنظر سطح مقطع با گالوانيزه به‌کاربرده شده در یونیت‌های پنجره تفاوت دارد و در هنگام توليد بايد به اين موضوع دقت کرد.

بهترین نوع پنجره دوجداره upcv

اگر گالوانيزه در پنجره و درب استفاده نشود چه مشکلي پيش می‌آید؟

کاربرد گالوانيزه دو هدف را به دنبال دارد. یک اینکه به‌کل يونيت ساخته‌شده استحکام و مقاومت می‌دهد. دو اينکه به رگلاژ بهتر یراق‌آلات کمک می‌کند. يکي از مسائلی که خريداران با آن مواجه می‌شوند، عدم پايداري رگلاژ در پنجره‌های دوجداره پس از مدت 6 ماه تا 1 سال از نصب است که يکي از دلايل اصلی اين مسئله نبود تسمه و گالوانيزه در قیدهایی است که روي آن‌ها يراق نصب‌شده است.

نوار درزبندي

نوار درزبندی نيز در قيمت پنجره دوجداره يو پی‌وی‌سی upvc اثر دارد. يکي از بخش‌های بااهمیت در ساخت و مونتاژ پنجره دوجداره نوارهاي درزبندي (جنس لاستيک EPDM) است. از خصوصیات اين نوارها انعطاف‌پذیری زیاد در طولانی‌مدت است؛ يعني در طول زمان زیاد با باز و بسته شدن مکرر بازشو پنجره و درب از خاصيت ارتجاعي اين لاستیک‌ها کاسته نخواهد شد.

نکته مهم: يکي از مسائلی که خريداران پنجره‌های دوجداره در طول زمان با آن مواجه می‌شوند شنیدن صداي زوزه و سوت هنگام بادهای شدید از پنجره است! اين مسئله به این خاطر است که در تولید پنجره از لاستیک‌های باکیفیت کم و نامرغوب استفاده‌شده که براثر نور خورشيد اکسیدشده و به‌صورت پوسته‌پوسته از بازشو و قسمت‌های ثابت پنجره جدا می‌شوند. نوارهای درزبندی EPDM داراي خاصيت ضد اشعه ماوراي بنفش خورشيد است که درگذر زمان اکسیدِ نمی‌شوند.

یراق‌آلات و اتصالات فلزي

یراق‌آلات و اتصالات فلزي يکي از اساسی‌ترین بخش‌های تشکیل‌دهنده پنجره دوجداره هستند، مارک يراق استفاده‌شده در پنجره‌های دوجداره تأثیر زیادی در قيمت و کيفيت نهايي دارد.

یراق‌آلاتی که در عمدتاً در بازار ايران به کار می‌رود، تولیدشده در ترکيه و آلمان هستند که همان‌طور که می‌دانید یراق‌های ترکیه کيفيت کمتري نسبت به یراق‌های آلمان دارند.

چه يراقي مناسب‌تر هست

انتخاب نوع يراق به طراحي پنجره‌ها و اندازه آن‌ها بستگی دارد و نکته‌ای بسيار بااهمیت است. همان‌طور که اشاره شد یراق‌آلات آلماني کيفيت خیلی خوبی دارند ولي نکته حائز اهمیت این است که قيمت اين مدل یراق‌آلات بسیار بالا است. در پروژه‌هایی که قيمت اهمیت زیادی دارد فروشنده با در نظر گرفتن اندازه پنجره‌ها و طراحي آن‌ها از یراق‌آلات ترک در جهت کاهش دادن هزینه‌ها استفاده می‌کند.

شيشه دوجداره

شاید موضوع اتلاف انرژی را زیاد جدی نگرفته باشید اما باید بدانید که در یک‌خانه مسکونی حدود 25 درصد از انرژی از سمت دیوارها و 40 درصد از انرژی از سمت درب و پنجره‌ها تلف می‌شود!
پنجره در ساختمان یکی از اساسی‌ترین بخش‌های انتقال دما بين قسمت داخلي ساختمان به خارج ساختمان است. درنتیجه یکی از اساسی‌ترین خصوصیات یک پنجره استفاده از شیشه دوجداره یا حتی سه جداره در جهت افزایش عایق بودن آن است در ضمن در طراحی‌های امروزي براي کنترل نور بيشتر در ساختمان کاربرد شيشه بالاتر رفته است.

استفاده از شيشه ساده تک جداره در زمستاني قسمت زیادی از گرماي داخل را به خارج و در تابستاني مقدار زيادي از برودت و سرمای داخل را به خارج هدايت می‌کند.

هوا و گاز عایق‌های مناسب‌تری نسبت به شيشه هستند درنتیجه در ساختار شیشه‌های دوجداره این دو ماده به کار می‌روند. ساختار شيشه دوجداره این‌گونه است که دولایه شيشه توسط يک فريم آلومينيومي که اصطلاحاً به آن اسپیسر Spacer می‌گویند، با استفاده از چسب به هم وصل می‌شوند. مابین این دولایه شیشه‌ای یا از گازهای مخصوص (مثل آرگون) استفاده می‌کنند یا اینکه خلأ به وجود می‌آورند.

موارد مهم در تولید شیشه دوجداره


  • ضخامت شيشه

  • چسب

  • اسپيسر

  • خلأ

  • رطوبت‌گیر

  • تزريق گاز خشک (آرگون)


بهترین مدل پنجره دوجداره upcv

ضخامت شيشه

در انتخاب ضخامت شيشه بهتر است به اين موضوع توجه شود که دولایه شيشه دارای ضخامت‌های مختلف ازنظر عايق صوتي عملکرد بهتري دارند. به‌عنوان‌مثال شیشه‌ای باضخامت لایه‌های 4 و 4 میلی‌متر نسبت به شیشه‌ای باضخامت لایه‌های 6 و 4 میلی‌متر ازنظر عايق صوتي بودن عملکرد ضعیف‌تری دارد. ضخامت نيز در قيمت پنجره دوجداره تأثیر دارد.

چسب

استفاده از چسب پلي سولفات مرغوب باعث بسته شدن تمامي راه‌های نفوذ به داخل لایه‌های شيشه می‌شود.
موضوع مهم این است که خاصيت چسب‌های کم کیفیت در اثر تابش اشعه UV خورشيد ازدست‌رفته و چسب به مايع تبديل می‌شود و روي شيشه حرکت می‌کند.

بهترین مدل پنجره دوجداره upcv

اسپيسر

استفاده از اسپيسرها Spacer به شکل باندينگ امکان خروج گاز را از بين می‌برد.

خلأ

پیش از تزريق گاز به داخل شيشه باید عمليات خلأ سازي صورت بگیرد که اين کار با استفاده از دستگاه مخصوص تزريق گاز انجام می‌شود.

رطوبت‌گیر

از اساسی‌ترین بخش‌های شیشه‌های دوجداره رطوبت‌گیر هست که داخل اسپيسر است. اين ماده سبب می‌شود شيشه تحت هیچ شرایطی بخار نکند. شیشه‌هایی که پس از گذشت زمان به‌خصوص در مناطق شرجي بخار می‌گیرند به خاطر نبود رطوبت‌گیر در داخل اسپيسر است.

بهترین مدل پنجره دوجداره upcv

گاز آرگون

اين گاز بعد از مرحله خلأ سازي در شيشه تزريق می‌شود تا عايق صوتي و حرارتي شیشه را بهتر کند.

ویژگی‌های شيشه دوجداره


  • کاهش مصرف انرژي
    هر یک مترمربع شيشه دوجداره استاندارد می‌تواند باعث شود که تا 40 مترمکعب در مصرف گاز در سال صرفه‌جویی کنیم.

  • کنترل نور اشعه UV
    به کاربرد شيشه رفلکس و لمينيت باعث می‌شود بتوانیم مقدار ورود اشعه ماوراي بنفش را کنترل کنیم.

  • کنترل آلودگي صوتي
    شيشه دوجداره حدود 35 دسی‌بل از مقدار آلودگي صوتي را می‌گیرد که اين مقدار تا 85 دسی‌بل در صورت استفاده بقیه شیشه‌ها و امکانات جانبي مانند لمينيت قابل‌بهبود می‌باشد.

بهترین نوع پنجره دوجداره upcv

چطوری بهترین پنجره دوجداره را انتخاب کنید؟

در مرحله اول حتی قبل از بررسی نوع برندها و مشخصات پنجره‌ها شما باید نوع نیاز خود را مشخص کنید. ساختمان خود را بررسی کنید و مطابق با آن دنبال پنجره بگردید اگر شما بهترین نوع پنجره را هم خریداری کنید اما برای ساختمان شما کاربردی نباشد، عملاً کاری بیهوده انجام داده‌اید.
تعداد پنجره، ابعاد پنجره، توجه به حریم پنجره(یعنی اینکه پنجره شما برای باز شدن فضای کافی را دارد یا باید نوعی را انتخاب کنید که کشویی یا ریلی باشد)، آب‌وهوای منطقه و همچنین میزان آلودگی صوتی اطراف منزلتان را باید به‌دقت بررسی کنید. طبیعتاً اگر منزل شما در مکانی باشد که نزدیک به فرودگاه یا یک مرکز خرید پر رفت‌وآمد است، اولویت انتخابی شما باید با پنجره‌ای باشد که عایق صوتی بهتری دارد.
با بررسی موارد بالا شما درنهایت به جمع‌بندی خواهید رسید که پنجره‌ای دوجداره برای شما مفید است یا سه جداره؟ پنجره ثابت بدون بازشوندِ لازم است یا پنجره فولکس‌واگنی یا حتی پنجره ریلی؟ مشخص می‌شود که پروفیل پی‌وی‌سی برای آب‌وهوای شما مناسب‌تر است یا آلومینیومی؟ و درنهایت ازنظر اقتصادی نیز می‌توانید برندها را مقایسه کرده و بهترین را انتخاب کنید.

سوال مهم، کدام برند بهترین است؟

همه روزه تبلیغات برند های مختلف پنجره دوجداره را در بخش های مختلف می‌بینیم. اما سوال اصلی این است که واقعا کدام یک از این برند ها بهترین کیفیت، مقرون ترین قیمت و بالاترین سطح عایق بودن را دارد. قبل از انتخاب برند شما به عنوان خریدار باید مشخص کنید با توجه به طراحی نمای ساختمان تان چه نوع پنجره ای مناسب شماست.

مدل یازشونده پنجره یکی از عوامل تاثیر گذار برقیمت نهایی و در برخی موارد نیز تاثیر گذار بر کیفیت عایق بودن است.مثلا برای منزلی که فضای کمی دارد و قطعا پنجره دوجداره کشویی بهترین گزینه است و برای خانه باغ ها که فضای بزرگتری دارند و یکی از درخواست های عموم مردم این است که پنجره باغ ویلا به طور کامل بازشود تا هم جریان هوا بهتر عمل کند و از طرف دیگر هم منظره زیبای باغ بهتر نمایش داده شود.

مقایسه شیشه پنجره دوجداره برند های مختلف

معمولا در شیشه های دوجداره چند ویژگی است که مورد بررسی قرار می‌گیرید.به بررسی این ویژگی ها در برند های مختلف خواهیم پرداخت.

عایق صدا: تمامی برندها عموما عایق خوبی برای  صدا هستند.

عایق حراراتی: سه برند ویستابست، وین تک و ایده آل توانسته‌اند در این زمینه بهتر از دیگر رقبا عمل کنند.

سهولت در نگهداری: معمولا شیشه تمامی برندها به راحتی و با استفاده از دستمال و کمی مواد شوینده تمیز می‌شوند.

شیشه ضد حریق: تنها برندی که می‌توانید با چنین ویژگی از آن نام ببرید برند وین تک می‌باشد.


برچسب ها


نظرات کاربران

ارسال نظر

{{comment.name}}

{{comment.comentText}}

{{comment.persianDate}}
مشاهده بیشتر